۵ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس: مردم آماده جنگ با روسیه باشند

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس: مردم آماده جنگ با روسیه باشند

فرمانده نیروهای مسلح انگلیس عصر چهارشنبه به وقت تهران هشدار داد که مردم باید در صورت جنگ محتمل با روسیه آماده خدمت در ارتش باشند.

به گزارش نگاه نو به نقل از وبگاه «پولیتیکو»، ژنرال «پاتریک سندرز» فرمانده نیروهای مسلح انگلیس از مقامات این کشور خواست تا مردم را برای برای جنگ با روسیه آماده کنند.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان نیز اخیرا گفت که حمله روسیه به ائتلاف نظامی ناتو در «پنج تا هشت سال آینده» ممکن است.

هشت روز بعد از انتشار گزارش ۲۵ دی ماه روزنامه آلمانی «بیلد» درباره تدارک برلین برای جنگ با مسکو، وزیر دفاع آلمان تلویحا این گزارش را تایید کرد.

بیلد با استناد به «گزارش محرمانه» وزارت دفاع آلمان خبر داد که این کشور مشغول آماده شدن برای سناریویی است که طبق آن روسیه تابستان ۲۰۲۵ حمله‌ای آشکار را به ناتو آغاز می‌کند.

وزیر دفاع آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «زد‌ دی ‌اف» اعلام کرد که این کشور باید احتمال جنگ با روسیه را متوجه باشد و خودش را مجهز کند.

«راب باوئر» یکی از مقامات ارشد ناتو پیشتر گفته بود که این ائتلاف نظامی با خطرناک‌ترین وضعیت در جهان در دهه‌های اخیر روبروشده است.

لهستان از دیگر اعضای ناتو بیش از چهار درصد از تولید ناخالص داخلی خود را در سال جاری برای امور نظامی هزینه می‌کند. آلمان سال گذشته دکترین نظامی و راهبردی خود را برای اولین بار از سال ۲۰۱۱ تغییر داد و هدف آن تبدیل ارتش کنونی به ارتشی با قابلیت جنگی است.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفته است که پیروزی بر روسیه زمانی حاصل می‌شود که هر کشور عضو ناتو به طور کامل متعهد به پایان دادن به این جنگ باشد.

رئیس جمهور اوکراین در جمع عده‌ای از دانشجویان این کشور اظهار داشت که اعضای ناتو باید طوری به این کشور کمک کنند که انگار خود در جنگ با روسیه هستند.

او گفت:«اوکراین در ناتو نیست، زیرا در واقع چندین کشور مشکوک در ائتلاف ناتو وجود دارند. آن‌ها از چه می‌ترسند؟ آنها از تشدید تنش با روسیه می‌ترسند. اکنون نمی‌توانم بگویم آنها کدام کشورها هستند.»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز