۵ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

وزارت خارجه چین:

عمیقا نگران تشدید تنش در دریای سرخ هستیم

عمیقا نگران تشدید تنش در دریای سرخ هستیم

وزارت خارجه چین روز چهارشنبه با ابراز نگرانی از تشدید تنش در دریای سرخ اعلام کرد که آماده همکاری با همه طرف‌ها برای تنش زدایی است.

به گزارش نگاه نو، سخنگوی وزارت خارجه چین روز چهارشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسشی در خصوص تماس با تهران در باره وضعیت دریای سرخ گفت،تنش در این منطقه باید کاهش یابد.

«وانگ ونبین» سخنگوی این وزارتخانه اظهار داشت:«ما به شدت نگران تشدید سریع تنش‌ها در دریای سرخ هستیم. دریای سرخ مسیر تجارت بین‌المللی مهم برای کالا و انرژی است.»

وی ادامه داد:«چین در ارتباط نزدیک با طرف‌های مختلف بوده و فعالانه برای کاهش تنش در دریای سرخ تلاش کرده است. ما خواستار توقف ایجاد مزاحمت برای کشتی‌های غیرنظامی هستیم.»

«محمد علی الحوثی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفته است که که حضور آمریکا و انگلیس در راستای دفاع از رژیم صهیونیستی است که دست به کشتار جمعی مردم غزه زده است.

الحوثی به آمریکا و انگلیس تأکید کرد: «شما از جنایت دفاع می‌کنید، ما از انسانیت. شما از قاتلان دفاع می‌کنید، ولی ما دفاع می‌کنیم تا قتلی صورت نگیرد. انتخاب ما، ارزشهای انسانی است، ولی انتخاب شما قتل و نابودی».

وی ادامه داد: «هیچ اهمیتی به حملات شما نمی‌دهیم و از مواضع خود عقب‌نشینی نخواهیم کرد. آمریکا و انگلیس دشمنان ما هستند. به آمریکا می‌گوییم که تو تروریست هستی و نمی‌توانیم جنایاتی را که در حق ما مرتکب شده‌ای، فراموش کنیم».

این دیپلمات چینی در جریان نشست خبری روز چهارشنبه گفت:«حاکمیت و تمامیت ارضی یمن و سایر کشورهای ساحلی دریای سرخ باید جدی گرفته شود. چین آماده همکاری با همه طرف‌ها برای کمک به کاهش اوضاع و حفظ امنیت و ثبات دریای سرخ است.»

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز