۴ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

در ابالتی دیگر؛

ترامپ در انتخابات مقدماتی «نیوهمپشایر» پیروز شد

ترامپ در انتخابات مقدماتی «نیوهمپشایر» پیروز شد

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در ایالت نیوهمپشایر که سه‌شنبه برگزار شد، به پیروزی رسید تا یک گام دیگر به کسب نامزدی نهایی حزبش و احتمال تکرار رقابت با جو بایدن در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۴ نزدیک‌تر شود.

به گزارش نگاه نو، نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل نیکی هیلی که جدی‌ترین رقیب ترامپ است، به‌رغم این شکست و شکست قبلی در آیووا قول داد که به مبارزه ادامه دهد.

ترامپ بعد از پیروزی، سخنرانی خود در شهر نشوا نیوهمپشایر را با تمسخر هیلی و فریبکار خواندن او آغاز کرد و گفت «او جوری سخنرانی می‌کند که انگار برنده شده است. برنده نشد، شکست خورد. شب خیلی بدی داشت».

به گزارش رویترز به نقل از ادیسون ریسرچ، با شمارش ۵۷ درصد آرای مورد انتظار، ترامپ با کسب ۵۴.۴ درصد آرا در مقابل ۴۳.۶ درصد نفر دوم برتری مطمئنی دارد.

به نوشته این گزارش، در حالی که فاصله نهایی ترامپ و هیلی هنوز مشخص نیست، نتیجه، احتمالاً درخواست‌های برخی از جمهوری‌خواهان برای کناره‌گیری هیلی را تقویت می‌کند تا حزب بتواند پشت ترامپ متحد شود.

رقابت بعدی ۲۴ فوریه (پنجم اسفند) در ایالت کارولینای جنوبی خواهد بود، جایی که هیلی متولد شد و دو دوره فرماندار آن بود.

رقابت دیروز سه‌شنبه، اولین رقابت دو نفره ترامپ و هیلی بعد از آن بود که فرماندار فلوریدا ران دی‌سانتیس که زمانی جدی‌ترین رقیب ترامپ شناخته می‌شد، یکشنبه به نفع او از دور رقابت‌ها کنار رفت.

حملات لفظی هیلی و ترامپ در روزهای اخیر تشدید شده و در برخی تریبون‌ها، نماینده سابق ترامپ در سازمان ملل از او و بایدن بعنوان افرادی سالخورده که مناسب ریاست‌جمهوری نیستند یاد کرده است. از طرف دیگر، ترامپ نیز روز یکشنبه هیلی را جنگ‌طلب توصیف کرد.

ترامپ در سخنرانی بعد از پیروزی در نیوهمپشایر هم گفت اگر هیلی او را شکست دهد، «ظرف چند دقیقه تحت بازجویی قرار خواهد گرفت».

رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان خودش اولین و تنها رئیس‌جمهور آمریکاست که متهم به ارتکاب یکسری جرایم است و در چهار کیفرخواست جنایی که دادستان‌های ایالتی و فدرال علیه او مطرح کرده‌اند، با ۹۱ فقره اتهام روبروست.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز