۲ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

«روزنامه اینترسپت» نوشت:

انصارالله، بایدن را در دریای سرخ شکست داده است

انصارالله، بایدن را در دریای سرخ شکست داده است

«روزنامه اینترسپت» آمریکا نوشت: دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا، با تصمیم خود برای عملیات نظامی علیه انصارالله یمن، خود را در معرض شکستی ژئوپولیتیکی قرار داده است.

به گزارش نگاه نو، روزنامه آمریکایی اینترسپت در مقاله‌ای به قلم «مرتضی حسین» تحلیلگر مسائل خارجی نوشت:‌ جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود در پنجشنبه گذشته اذعان کرد که حملات هوایی ارتش‌های آمریکا و انگلیس، حوثی‌ها ( انصارالله) را متوقف نکرده است.

به دنبال حملات آمریکا و انگلیس، دامنه عملیات انصارالله یمن در دریای سرخ افزایش یافته و شامل کشتی‌های تجاری و جنگی آمریکا نیز شده است.

نویسنده این مقاله خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود تشدید حملات علیه حوثی‌ها (انصارالله) موجب اختلال بیشتر در روند کشتیرانی (در دریای سرخ) شود که خطر وقوع یک جنگ منطقه‌ای همه‌جانبه را درپی خواهد داشت.

در این مقاله آمده است:‌ بسیاری معتقدند که مذاکره یا تسلیم شدن در برابر یک گروه مسلح (انصارالله) در یکی از فقیرترین کشورهای جهان ضربه‌ای به جایگاه آمریکا است و محبوبیت حوثی‌ها (انصارالله) را افزایش می‌دهد. با این حال، به نظر نمی‌رسد حوثی‌ها (انصارالله) که از جنگ با ائتلاف سعودی تجربیات بسیاری اندوخته‌اند، آمادگی عقب‌نشینی در برابر آمریکا را داشته باشند و حتی از گسترده شدن دامنه جنگ استقبال می‌کنند.

در این باره «ایونا کریگ» روزنامه‌نگار و تحلیلگر امور یمن می‌گوید: حوثی‌ها (‌انصارالله) قطعا به دنبال درگیری با آمریکا هستند و این رویکرد آمریکاستیزی بخشی از ایدئولوژی آنهاست که در دوره لشکرکشی آمریکا به عراق شکل گرفت. آنها (انصارالله) اکنون خود را مدافع فلسطینی‌ها و مردم غزه می‌دانند.

نویسنده مقاله به اقدام دولت بایدن به گنجاندن مجدد نام جنبش انصارالله یمن در “فهرست تروریسم” آمریکا اشاره و تصریح کرده است: “دنیل دی‌پتریس” از همکاران مرکز تحقیقات سیاست خارجی مستقر در واشنگتن معتقد است که دولت بایدن امیدوار بود با اضافه کردن مجدد حوثی‌ها (انصارالله) به فهرست ترویسم و افزایش تحریم‌ها علیه آنها بتواند یمنی‌ها را مجبور به توقف عملیات‌هایشان کند اما به نظر نمی‌رسد که این رویکرد کارساز باشد. پیش از این سعودی‌ها نیز در جنگ با یمن تصور می‌کردند که می‌توانند حوثی‌ها (انصارالله) را بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، از نظر نظامی شکست دهند.

در ادامه این مقاله آمده است:‌ حوثی‌ها (انصارالله) از احساسات ضد آمریکایی ملت‌های عربی و نیز بی‌تفاوتی آشکار رژیم‌های عربی وفادار به آمریکا نسبت به رنج مردم غزه، استفاده کرده و موقعیت ژئوپولیتیکی خود را تقویت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد خشم منطقه‌ای از آمریکا افزایش یافته است؛ چرا که دولت بایدن از طریق عملیات نظامی علیه حوثی ها (انصارالله)، اقتصاد جهانی را به زندگی فلسطینیان در نوار غزه ترجیح داده است.

نویسنده در پایان مقاله نوشته است:‌ به نظر می‌رسد حملات انگلیس و آمریکا، به جای تضعیف حوثی‌ها (‌انصارالله)، به بهتر شدن موقعیت سیاسی این گروه در سرتاسر منطقه انجامیده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز