۲ بهمن ۱۴۰۲
کپی شد!

جوزف بورل:

مناقشه فلسطین-اسرائیل راه‌ حل نظامی ندارد

مناقشه فلسطین-اسرائیل راه‌ حل نظامی ندارد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مناقشه میان فلسطین و اسرائیل راه‌ حل نظامی ندارد، اعلام کرد که این اتحادیه در مورد تحقق آنچه راه‌حل دو دولتی نامیده می‌شود جدی است.

به گزارش نگاه نو، جوزف بورل پیش از برگزاری نشست شورای وزیران امور خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: شرایط انسانی در غزه بسیار وخیم است. کلمات قادر به تشریح اوضاع نیستند. صدها هزار نفر به سرپناه، غذا و دارو دسترسی ندارند و زیر بمباران زندگی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آمار بالایی از غیرنظامیان به طور روزانه کشته می‌شوند هشدار داد که این وضع نمی‌تواند ادامه یابد و این مساله در نشست شورای وزیران بحث خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: من سپس یک راه حل جامع ارائه خواهم داد. اما این راه حل درباره روند سازش نیست. به نظرم باید صحبت درباره این باره را متوقف کنیم و به طور جدی درباره روند راه‌حل دو دولتی بحث کنیم.

وی با بیان اینکه صلح می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد افزود: ما باید درمورد راه‌حل دو دولتی بحث کنیم. از این پس من درباره روند سازش صحبت نخواهم کرد و روی راه‌حل دو دولتی متمرکز خواهم بود.

بورل با اشاره به حضور وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای عربی و همچنین رژیم صهیونیستی در نشست شورای وزیران، تصریح کرد که موانع تحقق راه حل دو دولتی باید از طریق گفت‌وگو رفع شود.

این روند، به گفته او از سوی سازمان ملل متحد تائید شده و جامعه جهانی آن را پذیرفته است. «بنابراین اگر آن‌ها (رژیم صهیونیستی) این راه حل را نمی‌پذیرند باید بحث کنیم و ببینیم چه راه‌حل دیگری مدنظرشان است. اینکه فلسطینیان وادار به کوچ اجباری شوند؟ یا آن ها را قتل‌عام کنند؟»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به آمار بالای تلفات غیرنظامیان در جنگ غزه افزود که روش تل‌آویو برای مبارزه با حماس مناسب نیست و منجر به صلح نمی‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و توقف عملیات نیروهای مقاومت، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌انداخته است. بر اساس گزارش‌ها، تاکنون نزدیک به ۲۵ هزار فلسطینی بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی جان خود را از دست داده‌اند.

نمایندگان پارلمان اروپا پنجشنبه گذشته قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس دائمی در غزه صادر کردند. در این قطعنامه که یک تغییر چشمگیر در موضع قانون‌گذاران اروپایی به شمار می‌رود، بر لزوم افزایش تلاش‌های سیاسی به منظور پایان دادن به درگیری‌ها در این منطقه تاکید شده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز