۲۷ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

فاکس‌نیوز:

انتخابات از هم اکنون میان ترامپ و بایدن آغاز شده‌ است

انتخابات از هم اکنون میان ترامپ و بایدن آغاز شده‌ است

شبکه خبری آمریکایی حامی جمهوری‌خواهان در تحلیلی، افت محبوبیت بایدن در نظرسنجی‌ها و هم‌زمان، دو پیروزی ترامپ، یکی در ایالت آیوا و دیگری در نظرسنجی ایالت جرجیا را گویای ادامه مسیر پیش‌روی این دو در انتخابات نهایی ۲۰۲۴ این کشور دانست و نوشت که در واقع انتخابات از هم اکنون آغاز شده است.

به‌ گزارش نگاه نو، بعد از انتشار نتایج ناامیدکننده نظرسنجی‌ها در مورد بایدن و پیروزی ترامپ در انتخابات درون‌حزبی در ایالت آیوا، انتشار یافته‌های نظرسنجی جدید در ایالت جورجیا عامل کُری‌خوانی شبکه خبری حامی جمهوری‌خواهان و شخص ترامپ شده است.

در نظرسنجی جدید که توسط دانشگاه جورجیا و نشریه آتلانتا انجام شده، افکار عمومی این ایالت چرخشی که در انتخابات ۲۰۲۰ برای اولین بار از ۱۹۹۲ به یک نامزد دموکرات‌ رأی داده بودند، این‌بار ۳۷ تا ۴۵ درصد به‌ نفع ترامپ تغییر موضع داده‌اند.

در این نظرسنجی، ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان عملکرد بایدن را منفی تا بسیار منفی ارزیابی کرده‌اند درحالی‌که ۲۰ درصد هنوز نظر قطعی در این زمینه یا برای شرکت در انتخابات سال جاری ندارند.

نتایج این نظرسنجی که با نتایج نظرسنجی‌ ملی ماه دسامبر گالوپ همخوانی دارد و میزان حمایت از بایدن را تنها ۳۹ درصد اعلام کرده بود، عامل شروع خیز رسانه‌ای جمهوری‌خواهان برای پیش‌بینی نتایج انتخابات ۲۰۲۴ است.

فاکس‌نیوز با اشاره به نظرات تیم کارشناسان سیاسی خود اعلام کرد، محبوبیت بایدن که به کمترین میزان در ۱۵ سال اخیر (از زمان جرج بوش در ۲۰۰۸) رسیده و هم‌زمان دو پیروزی مهم ترامپ در انتخابات حزبی ایالت قرمز آیوا و نظرسنجی ایالت چرخشی جورجیا، از اکنون پیش‌بینی نتایج نهایی رقابت بین «بایدن-ترامپ» را ممکن می‌کند.

این ادعای فاکس‌نیوز هم‌زمان به رقابت درون‌حزبی ترامپ با نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، و فرماندار فلوریدا ران دوسانتیس، و رقابت برون‌حزبی ترامپ و رئیس‌جمهوری فعلی اشاره دارد.

ترامپ دوشنبه‌ شب به‌ وقت آمریکا توانست ۹۹ درصد آراء منطقه‌ای آیوا را در مقابل تنها یک رأی هیلی در جکسون کانتی از آنِ خود کند. با این شرایط، هیلی تنها در صورتی پیروزی در نیوهمپشایر قادر به ادامه مسیر انتخاباتی خواهد بود.

گزارش فاکس‌نیوز با اشاره به مشکلات محوری دولت بایدن در اقتصاد، مرز مکزیک، و خاورمیانه و نیز آمار ۳۳ درصدی محبوبیت عمومی او، با استناد به پایگاه تحلیلی ریل کلیر پالتیک (RealClearPolitics)‌ افزو که تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری با محبوبیت زیر ۴۰ درصد موفق نشده است به دور دوم برسد.

این گزارش به‌ نقل از یک کارشناس خود ادامه داده است: «فقط در صورتی که قیمت‌ها کاهش یابد که نمی‌یابد و اوضاع مرزها به‌نحوی بهتر شود که نمی‌شود و همه این جنگ‌های آن‌طرف دنیا پایان یابد که نمی‌یابد، بایدن شانسی برای بازگشت دارد، مخصوصاً که هرچه پیرتر می‌شود از انظار عمومی بیشتر محو می‌شود».

فاکس‌نیوز با تحقیر استراتژی انتخاباتی دموکرات‌ها که «باوجود امپراتوری رسانه‌ای» به نتایج ناامیدکننده در نظرسنجی‌ها دست یافته‌اند، مهم‌ترین عامل پیروزی انتخابات قبلی آنان، یعنی «اعتماد» را بربادرفته خوانده است.

بایدن تنها از ۲۸ درصد حمایت در میان مستقل‌ها، ۲۱ درصد در میان سیاهان، و ۱۵ درصد در میان لاتین تبارها برخوردار است. تنها ۳۱ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی‌های اخیر از عملکرد دولت او در موضوع اقتصاد حمایت و ۵۶ درصد آن را ضعیف می‌دانند. عملکرد او در زمینه مهاجرت و امنیت مرزی نیز تنها از ۱۸ درصد حمایت برخوردار است، حال‌ آنکه ۶۳ درصد پاسخ‌دهندگان این عملکرد را ضعیف توصیف می‌کنند. این امر باعث شد تا فاکس‌نیوز بایدن را «ضعیف‌ترین رقیب انتخاباتی ساکن کاخ سفید» توصیف کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز