۲۷ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

فعال سیاسی پاکستان در گفتگو با نگاه نو؛

طوفان الاقصی شکست پذیری اسرائیل را ثابت کرد

طوفان الاقصی شکست پذیری اسرائیل را ثابت کرد

دبیرکل حزب امت واحده پاکستان و فعال سیاسی این کشور، عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی بی نظیر و موثر در سطح افکار عمومی جهان در قبال رژیم صهیونیستی دانست و گفت: این عملیات مهر تاییدی بر نابودی طرح سازش اعراب با رژیم صهیونیستی بود و قدرت پوشالی این رژیم را از بین برد.

«علامه امین شهیدی» در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار نگاه نو به دلایل اجرای طوفان الاقصی و پیامدهای عملیات گروههای مقاومت فلسطین پرداخت و گفت: مسئله فلسطین در هفت دهه گذشته به جایی رسیده بود که آمریکایی ها و اسرائیلی ها برای قبولاندن رژیم صهیونیستی به کشورهای مسلمان منطقه بویژه متقاعد سازی اعراب برای سازش با این رژیم، به موفقیت هایی دست پیدا کرده بودند و برخی حکام کشورهای عربی در شرف اعلان رسمی و علنی به رسمیت شناختن اسرائیل بودند.

وی افزود: تلاش های بسیار زیادی از دوران ریاست جمهوری ترامپ برای سازش اعراب با رژیم صهیونیستی صورت گرفته بود و در نتیجه، امارات و بعضی کشورهای عربی دست دوستی به سمت اسرائیل دراز کردند و حتی عربستان سعودی هم اگر چه به صورت رسمی، اسرائیل را به رسمیت نشناخته بود اما تمامی ارتباطات بین ریاض و تل آویو به صورت قوی برقرار بود.

در چنین فضایی، این احتمال وجود داشت که اگر این روند ادامه داشته باشد، قضیه فلسطین به طور کامل از بین برود و فلسطینیان موضوع حمایت مردم منطقه و جهان از ملت فلسطین را از دست بدهند.

وی با بیان اینکه بین موضع مردم مسلمان و سران برخی کشورهای اسلامی و عربی در قبال ملت فلسطین متفاوت است، گفت: اگر چه ملت های مسلمان همواره دل هایشان برای ملت فلسطین می تپد اما از برخی سران کشورهای اسلامی و عربی چنین توقعی نباید داشت.

دبیرکل حزب امت واحده پاکستان عملیات طوفان الاقصی را عملیاتی بی نظیر و موثر دانست و خاطرنشان کرد: بعد از اجرای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر از سوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) که در هفتاد سال گذشته هم بی نظیر بود و هم جزء موثرترین اقدامات در راستای احقاق حقوق ملت فلسطین بود، چندین حقیقت برای جهانیان آشکار شد.

ابتدا قدرت پوشالی اسرائیل، از بین رفت و ابهت این رژیم در هم شکسته شد و از لحاظ سیاسی، فناوری، تسلیحاتی و دفاعی شکست بزرگی خورد و همچنین کنترل به ظاهر قدرتمند و مستحکم صهیونیستها بر مناطق تحت اشغال آنها از بین رفت.

وی افزود: همچنین کشورهایی که به لحاظ تکنولوژی از سوی رژیم صهیونیستی، تحت فشار بودند و این رژیم باعث ایجاد رعب و وحشت در این کشورها شده بود، متوجه شدند که با این اقدام حماس، اسرائیل دیگر هیچ قدرت برتری خاصی ندارد و به راحتی نابود می شود.

«علامه امین شهیدی» تصریح کرد: حماس با این عملیات خود ثابت کرد که اسرائیل شکست پذیر است و این یکی از پیام های بزرگی بود که عملیات طوفان الاقصی به جهانیان مخابره کرد. از سوی دیگر، اقدامات رژیم صهیونیستی و کشتار بی رحمانه این رژیم علیه مردم غیر نظامی و بی دفاع غزه، حامل پیام بربریت و جنایتکاری اسرائیل برای جهانیان بود.

وی با اشاره به حمایتهای روز افزون مردم جهان و افزایش همبستگی جهانی با ملت فلسطین بویژه بعد از جنایات رژیم صهیونیستی که اکنون وارد چهارمین ماه خود شده است، گفت: در آمریکا و اروپا و حتی در انگلیس، صدها هزار نفر به خیابان ها آمدند و انزجارشان را از رژیم صهیونیستی اعلام کردند و این موج حمایت جهانی از فلسطین، نتیجه اقدام شجاعانه حماس بود.

دبیرکل حزب امت واحده پاکستان همچنین به افشای چهره مدعیان حامی فلسطین در نتیجه عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و گفت: در نتیجه این عملیات، پرده از چهره همه کشورهایی که مدعی حمایت از فلسطین بودند، اما در واقعیت از حامیان سرسخت اسرائیل محسوب می شدند، برداشته شده است و چهره شنیع این کشورها بر همگان آشکار شد.

وی خاطرنشان کرد: در این شرایط، دنیا به دو دسته تقسیم شده است یکی کشورهایی که به فلسطین کمک نکردند بلکه از طرق مختلف اقدام به حمایت از اسرائیل کردند و از طرف دیگر، جبهه مقاومت جایگاه خود را به اثبات رساند و به دفاع از ارزش های دینی و فلسطینی، حماس و مردم بی دفاع غزه پرداخت.

جهانیان همه دیدند و مشاهده کردند که لبنان، سوریه، عراق و یمن تنها کشورهایی هستند که به نفع مردم فلسطین گام برمی دارند و از آنها حمایت می کنند. فلسطینیان و مردم جهان دیدند که تنها محور مقاومت در کنار مردم فلسطین ایستاد و در میدان جنگ از حماس و فلسطین حمایت کرد.

«علامه امین شهیدی» با اشاره به آمار بالای شهدای غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی تاکید کرد: با توجه به اینکه بیش از ۲۳ هزار فلسطینی در غزه شهید شدند اما ملت قهرمان این منطقه تحت محاصره حاضر نشد از سرزمین خود چشم پوشی کند و حتی بدون اندکی ترس از کشتار غیر انسانی صهیونیستها، تا آخرین قطره خونشان از مقاومت حمایت کردند و با این ایستادگی و جانفشانی در راه وطن، توانستند در قلوب جهانیان راه پیدا کنند. تاثیر این حمایت مردمی، مطمئنا بر محور مقاومت تاثیر خواهد گذاشت و مقاومت در گذر زمان، خود را قوی تر خواهد کرد.

این دانشمند جامعه شناس با تاکید بر اینکه نابودی رژیم صهیونیستی، حتمی است، گفت: زودتر از زمانی که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران اعلام کرده بودند این رژیم نابود خواهد شد، ما شاهد خواهیم بود که رژیم صهیونیستی زودتر از ۲۵ سال آینده در شرایط نابودی قرار خواهد گرفت و ما در آینده نزدیک با چشمان خود شاهد پیروزی مقاومت و فلسطینیان و نابودی اسرائیل خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به شرایط فعلی اسرائیل در زمینه های اقتصادی و تجاری و روابط این رژیم با دیگر کشورها می توان به این نتیجه رسید که جنگ با حماس، حیثیت و آبروی اسرائیل را از بین برد و اقتصاد صهیونیستها متلاشی شده است و از سوی دیگر، جامعه صهیونیستی با وضعیتی روبرو شده است که در دهه های گذشته تا این حد مشهود نبود و اکثریت قاطع صهیونیستها به این نتیجه رسیده اند که با این سیاستها، نمی توانند فلسطینیان را از بین ببرند.

البته دنیا هم به این نتیجه رسید که قضیه فلسطین، طرح دو دولتی نیست بلکه راه حل یک دولتی تنها راه حل است یعنی یا اسرائیل باید بماند یا فلسطین و آنچه که ما در این ۴ ماه دیدیم، اسرائیل رفتنی و فلسطین ماندنی است.

دبیرکل حزب امت واحده پاکستان همچنین افزایش فرار صهیونیستها از سرزمینهای اشغالی و نبود امنیت را یکی دیگر از پیامدهای عملیات طوفان الاقصی دانست و گفت: اگر به داخل فلسطین اشغالی بنگریم، متوجه خواهیم شد که جامعه صهیونیستی به شدت به دنبال مهاجرت معکوس و فرار از سرزمینهای اشغالی است زیرا امنیت در اسرائیل وجود ندارد و مقامات اسرائیل دیگر به هیچ وجه مورد اعتماد جامعه صهیونیستی نیستند و آنها را دروغگو می دانند.

موضوع دروغگو بودن مقامات رژیم صهیونیستی، پس از آزادی اسرای صهیونیست از سوی نیروهای حماس، تشدید شد و آبروی اسرائیل بیشتر رفت.

وی افزود: در چنین فضایی، آینده روشنی را برای فلسطین متصور هستم و صهیونیست ها در آینده نیز همانند گذشته نمی توانند اعتماد مردم فلسطین را جلب کنند. اسرائیل از لحاظ سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی در موقعیت بسیار بدی قرار دارد و اعتبار خود را به طور کامل نزد افکار عمومی جهان از دست داده است.

مردم آمریکا و اروپا نیز بیدار شده اند و نشان دادند که دروغ های رسانه ها را باور ندارند و نسبت به اسرائیل نیز بدبین هستند. گذر زمان نیز باعث تضعیف بیشتر اسرائیل می شود و با یک انفجار درونی، این رژیم به سمت نابودی کامل پیش خواهد رفت.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز