۲۱ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

کرملین از دیدار آتی پوتین و اردوغان خبر داد

کرملین از دیدار آتی پوتین و اردوغان خبر داد

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین از دیدار آتی روسای جمهور روسیه و ترکیه خبر داد و گفت: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان نیاز به تماس مداوم با یکدیگر دارند.

به گزارش نگاه نو به نقل از شبکه خبری آر تی، سخنگوی کاخ کرملین به نشستی که قرار است در آینده نزدیک بین روسای جمهور روسیه و ترکیه در آنکارا برگزار شود، اشاره کرد و افزود: هنوز تاریخ سفر پوتین رئیس جمهور روسیه به ترکیه مشخص نشده است و این موضوع از طریق مجاری دیپلماتیک مشخص و اعلام خواهد شد.

پسکوف تاکید کرد: پوتین و اردوغان باید به طور دائم با یکدیگر در تماس باشند چرا که این تماس برای روابط دوجانبه مهم است و آنها می‌توانند در صورت لزوم تلفنی با یکدیگر رایزنی کنند.

اردوغان پیشتر (دوشنبه ۱۳ شهریور) در شهر سوچی روسیه با پوتین دیدار و درباره موضوعاتی همچون قرارداد غلات،‌ بحران اوکراین، ایجاد هاب گازی و ساخت دومین نیروگاه هسته‌ای ترکیه با وی گفتگو کرد.

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به این دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه، گفت: هدف اصلی این دیدار، تبادل نظر درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای بود و روسای دو کشور قصد امضای هیچ سندی را در این دیدار نداشتند.

پسکوف همچنین درباره این نشست پوتین و اردوغان در شهر سوچی، یادآوری کرد: دو طرف مذاکرات بسیار سازنده و ثمربخشی داشتند. سخنگوی کاخ کرملین در ادامه با اشاره به توافق غلات خاطرنشان کرد که دستیابی به توافقات مشخص بعید است.

وی اعلام کرد: توافق غلات فرایندی چندجانبه است که در حال حاضر به دلیل موضع کشورهای غربی که مدت‌هاست از اجرای شرایط طرح غلات دریای سیاه خودداری می‌کنند، غیرممکن است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز