۱۹ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه‌ های اسرائیلی:

کابینه جنگ به خاطر اهداف سیاسی، ارتش را درگیر غزه کرد

کابینه جنگ به خاطر اهداف سیاسی، ارتش را درگیر غزه کرد

تحلیلگران و مسئولان سابق رژیم اسرائیل از کابینه جنگ انتقاد کرده‌ و گفته‌اند که به خاطر اهداف ویژه سیاسی، ارتش را در نوار غزه درگیر کرده است.

به گزارش نگاه نو، در وب‌سایت “عیران عتصیون” معاون رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام شده که اسرائیل از لحاظ استراتژیک در غزه درگیر است و هیچ راه برون‌رفتی ندارد. عتصیون تأکید کرده که کابینه فعلی “صلاحیت رهبری ارتش و دولت را به گونه‌ای که آن را به پیروزی نزدیک کند”، ندارد.

او افزود: از همان ابتدای جنگ مشخص بود که کابینه و رئیس‌ آن (بنیامین نتانیاهو) به دلایل شخصی از تعیین اهداف استراتژیک سیاسی خودداری کردند، این موضوع از روز اول جنگ به ما آسیب می‌رساند و ما را به مرحله خاصی رسانده است.

پیشتر نیز “آویگدور لیبرمن” وزیر سابق امنیت داخلی این رژیم گفته بود که “کابینه نتانیاهو هیچگونه مسیر و چشم‌اندازی ندارد. کابینه کنونی نمی‌داند چگونه جنگ را در جنوب غزه به پایان ببرد و نمی‌داند در شمال چه می‌کند و چگونه می‌تواند امنیت ساکنان را تضمین کند”.

لیبرمن افزود:‌ به فرماندهان سابق نظامی نیاز داریم تا به آنها ( اعضای کابینه) بگویید بیایید این جنگ را تمام کنیم. با گذشت حدود ۳ ماه از جنگ ویرانگر در نوار غزه، رژیم صهیونیستی تاکنون نتوانسته به هیچ‌یک از اهداف اعلام‌شده‌اش، از جمله آزادی اسرای اسرائیلی و نابودی جنبش حماس دست یابد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز