۱۸ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

هیل نوشت:

بایدن در زمینه سیاست‌های مرزی حامی ندارد

بایدن در زمینه سیاست‌های مرزی حامی ندارد

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که میزان محبوبیت «جو بایدن»رئیس‌ جمهور آمریکا در موضوع مدیریت مهاجرت به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش نگاه نو به نقل از «هیل»، نتایج نظرسنجی جدید سی‌بی‌اس نیوز نشان می‌دهد، تنها ۳۲ درصد از آمریکایی‌ها با نحوه مدیریت بایدن در جریان سیاست‌های مرزی موافق هستند. رقمی که به گفته سی‌بی‌اس نیوز پایین‌ترین میزان تایید اقدامات و عملکرد رئیس‌جمهور در این زمینه است.

طبق نظرسنجی انجام گرفته شده بیش از ۶۸ درصد از مردم آمریکا با نحوه برخورد دولت بایدن با مسائل و مشکلات مرزی و مهاجرتی در کشورشان مخالف هستند. حتی جمهوری‌خواهان کنگره نیز امتیاز ضعیفی را در زمینه مدیریت مرزها دریافت کرده‌اند و نتایج به دست آمده برای آنها به گونه‌ای بوده است که نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا قول داده‌اند تا تمرکز بیشتری بر روی سیاست‌های مرزی در ابتدای سال جدید داشته باشند.

طبق نظرسنجی انجام گرفته شده، حدود ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها با عملکرد قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در زمینه سیاست‌های مرزی موافق هستند در حالی که مخالفان این سیاست‌ها به ۶۵ درصد می‌رسند.

بر اساس نظرسنجی انجام گرفته شده، ۴۵ درصد از آمریکایی‌ها وضعیت به وجود آمده در مرزها را تحت تاثیر ورود مهاجران غیرقانونی یک بحران می‌بینند و ۳۰ درصد دیگرشان آن را مشکل جدی خطاب می‌کنند.

علاوه بر این، ۶۳ درصد از مردم آمریکا گفته‌اند که عبور مهاجران از مرز به داخل کشور آمریکا بایستی تحت تاثیر تدابیر سخت‌گیرانه‌تری باشد حال آنکه ۱۶ درصد مردم بر این باورند سیاست‌های مربوطه باید آسان‌تر شوند.

به طور کلی احساسات آمریکایی‌ها در نظرسنجی مذکور نسبت به مهاجران غیرقانونی منفی‌تر از قبل شده است. بر این اساس، نزدیک به ۵۰ درصد از مهاجران گفته‌اند، عبور مهاجران از مرز، عواقب بسیار بدی در دراز مدت برای جامعه آمریکا به دنبال خواهد داشت حال آنکه ۲۲ درصدشان معتقد هستند، ورود آنها جامعه آمریکا را بهتر می‌سازد.

در این راستا، ۵۷ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور گفته‌اند، با فرستادن مهاجران به ایالت‌های شمالی کشور مخالف هستند و در مقابل ۵۳ درصد از جمهوری‌خواهان با این اقدام موافقت کرده‌اند. چرا که ایالت‌های تحت رهبری جمهوری‌خواهان همچنان به فرستادن مهاجران به شهرهای تحت رهبری دموکرات‌ها در شمال ادامه می‌دهند.

نظرسنجی مذکور بین ۲ هزار و ۱۵۷ نفر شهروند بزرگسال آمریکایی و در بازه زمانی ۳ تا ۵ ژانویه انجام گرفته است. سیاست‌های مرزی دولت بایدن طی سال‌های گذشته مخالفت‌های بسیاری را از سوی نمایندگان جمهوری‌خواه به همراه داشته است و چالش‌های جدی را بر سر راه بایدن در زمینه موضوعات دیگری که نیازمند تایید حمایت هر دو حزب در آمریکا است، ایجاد کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز