۱۷ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

دیدار بورل با رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان

دیدار بورل با رئیس فراکسیون حزب‌الله در پارلمان لبنان

منابع محلی بامداد یکشنبه از دیدار «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «محمد رعد» رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان خبر دادند.

به گزارش نگاه نو، شبکه «المیادین» در این‌ باره گزارش داد که دیدار بورل با هیأت حزب‌الله به سرپرستی محمد رعد، در جریان سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به لبنان انجام شد.

یک منبع در اتحادیه اروپا نیز با تایید این دیدار گفت که بورل در حال تعامل و گفتگوی دیپلماتیک با تمام نمایندگان سیاسی ذی‌ربط است که در میدان تنش‌های اسرائیل-لبنان نفوذ دارند.

بورل در این سفر که تا یکشنبه به طول خواهد انجامید با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار کرده و قرار است با «عبدالله بو حبیب» وزیر خارجه و «جوزف عون» رئیس نیروهای مسلح این کشور نیز نشستی داشته باشد.

او در دیدار با بری که بیش از یک ساعت به طول انجامید، بدون محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی، صرفا از ادامه جنگ علیه نوار غزه ابراز نگرانی کرد و گفت که امیدوار است این جنگ به سمت لبنان کشیده نشود.

وی که مانند سایر مسئولان اروپایی و آمریکایی اقدام عملی برای توقف حملات تل‌آویو انجام نداده است، مدعی شد: اولویت، توقف جنگ علیه نوار غزه است؛ زیرا این مسئله، نقطه آغازی برای بازگشت آرامش به لبنان است و پس از آن، اجرای مفاد قطعنامه ۱۷۰۱ تسهیل خواهد شد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز