۱۵ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

عوامل تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۴

عوامل تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ۲۰۲۴

تارنمای آکسیوس در مقاله‌ای به بررسی برخی عوامل و رویدادهای غیرقابل پیش‌بینی و تاثیرگذار در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا پرداخت.

به گزارش نگاه نو، این رسانه آمریکایی با اشاره به “نظریه قوی سیاه” که به اثرات گسترده ناشی از برخی از رویدادهای غیرقابل‌پیش‌بینی در تحولات سیاسی جهان می پردازد، ‌نتایج دادگاه‌های دونالد ترامپ و استیضاح جو بایدن را از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ برشمرد.

این رسانه در ادامه نوشت:‌ بیشترین امید ترامپ برای اجتناب از محکومیت قضائی به تعویق انداختن محاکمه‌ها بعد از انتخابات است. محاکمه رییس جمهوری سابق ایالات متحده و نامزد پیشرو کنونی حزب جمهوری‌خواه به اتهام مداخله در انتخابات فدرال که قرار است در چهارم مارس برگزار شود، اولین مورد از این چهار محاکمه خواهد بود که در حال حاضر به تعلیق درآمده است. گفته می شود دادگاه تجدیدنظر در حال بررسی ادعاهای وی مبنی بر مصونیت رئیس جمهوری از پیگردهای قانونی است. بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز/سینا، نزدیک به یک چهارم حامیان ترامپ معتقدند او در صورت محکومیت نباید نامزد حزب جمهوری‌خواه باشد.

این مقاله با اشاره به احتمال استیضاح بایدن به عنوان عامل تاثیرگذار دیگر در انتخابات ۲۰۲۴ افزود: رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان اصرار دارند که در مورد نتیجه تحقیقات استیضاح خود پیش‌داوری نمی کنند، اما بعید به نظر می رسد در سال انتخاباتی پیش رو بایدن را تبرئه کرده و نگرانی ها در مورد استیضاح را از او و متحدانش در حزب دموکرات دور کنند.

آکسیوس با اشاره به ترور یکی از رهبران ارشد نیروهای مقاومت فلسطین در بیروت توسط پهپادهای رژیم صهیونیستی، ‌بر غیرقابل پیش‌بینی بودن جنگ در خاورمیانه تاکید کرده و از آن به عنوان چشم‌انداز تشدید تنش‌ها در منطقه یاد کرد. این در حالی است که نشانه‌هایی از کاهش [تنش ها] نه در عملیات جنگی صهیونیست‌ها در غزه و نه جنگ روسیه و اوکراین دیده نمی شود و از طرفی تهدیدهای تازه از سوی شی جین پینگ، رئیس‌جمهوری چین و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، می‌تواند موجب پیدایش تنش‌های تازه در سال جدید شود.

این پایگاه خبری در پایان گزارش خود، از دیپ‌فیک‌ها (تکنیک ترکیب تصویر انسان مبتنی بر هوش مصنوعی)، حملات سایبری و سایر اختلالات مبتنی بر هوش مصنوعی به عنوان دیگر عوامل تاثیرگذار در نتایج انتخابات سال ۲۰۲۴ نام برده که می توانند کمپین‌های انتخاباتی آمریکا را به گونه‌ای غیرقابل تصور تخریب کنند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز