۱۳ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

وزیر سابق لبنانی در گفتگو با نگاه نو؛

جهان بعد از حاج قاسم سلیمانی متفاوت شد/ شکل گیری معادلات جدید در منطقه

جهان بعد از حاج قاسم سلیمانی متفاوت شد/ شکل گیری معادلات جدید در منطقه

طراد حماده وزیر سابق لبنانی با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس گفت که جهان و منطقه بعد از شهادت فرماندهان پیروزی جهانی متفاوت شد و پیامدهای آن همچنان ادامه دارد.

به گزارش نگاه نو، طراد حماده با اشاره به معادلات جدیدی که در منطقه شکل گرفت تاکید کرد: ارزیابی ما از پیروزی مقاومت بر اساس واقعیت‌های میدانی و سیاسی و تجربه‌های گذشته تاریخی است.

وی با اشاره به اینکه آدم کشی و کشتار بخش جدایی ناپذیر هویت رژیم صهیونیستی و ضامن بقای این رژیم و تامین منافع غرب در منطقه است گفت: درست است در ماجرای طوفان الاقصی بعد از هفتم اکتبر بیش از ۲۱ هزار نفر از زنان و کودکان و غیرنظامیان به شهادت رسیدند و ساختار و زیربنای غزه تخریب شد اما این موضوع به هیچ وجه یک دستاورد برای رژیم اسرائیل نیست.

این وزیر سابق لبنان ادامه داد که امروز رژیم صهیونیستی برای بقای سیاسی و ماندن نیاز به کشتار، تنش و خشونت دارد و همین نقطه به آغاز فروپاشی این رژیم تبدیل شده است.

حماده با اشاره به شکست ارتش‌های عربی در جنگ ۶ روزه با رژیم صهیونیستی گفت که این رژیم همان رژیمی است که در ۶ روز توانست ارتش‌های عربی را با تحقیر و خفت شکست دهد اما امروز بیش از ۸۰ روز است که نتوانسته است از عهده یک منطقه مانند غزه که از نظر جغرافیایی مساحت کمی دارد برآید.

این وزیر لبنانی افزود: اسرائیل همان رژیمی است که به دنبال گسترش خود از نیل تا فرات بود و امروز در جغرافیای فلسطین در میان هندسه مقاومت محاصره شده است و به دنبال راهکاری است تا بتواند حیات سیاسی خود را که دچار بحران و فروپاشی شده است نجات دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز