۱۲ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

خیز نیکلاس مادورو برای جا نماندن از قطار بریکس

خیز نیکلاس مادورو برای جا نماندن از قطار بریکس

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد: این کشور ممکن است در جریان نشست سران بریکس که قرار است اکتبر 2024 در روسیه برگزار شود، به این گروه بپیوندد.

به گزارش نگاه نو، «امیدوارم در نشست بعدی در (کازان) روسیه، ونزوئلا به عنوان عضو دائمی به بریکس پلاس بپیوندد» رئیس‌جمهور ونزوئلا نیکلاس مادورو این اظهارات را دوشنبه در مصاحبه با روزنامه لو موند بیان کرد. مادورو با این مقدمه، افزود: «ونزوئلا به عنوان بخشی از دنیای متعادل جدید به بریکس متکی است».

ساز و کار بریکس متشکل از بزرگترین اقتصادهای در حال توسعه جهان شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است که در سال ۲۰۰۹ تشکیل شد و از دوشنبه اول ژانویه ۲۰۲۴، ایران، مصر، امارات، عربستان سعودی و اتیوپی هم به عضویت کامل آن درآمدند.

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین دوشنبه در سخنرانی به مناسبت آغاز ریاست دوره‌ای مسکو بر بریکس گفت ریاستش را وقف ایجاد نظم جهانی عادلانه و تقویت چندجانبه‌گرایی خواهد کرد.

آرژانتین هم برای عضویت دعوت شده بود اما دولت تازه آن هفته گذشته این دعوت را رد کرد. نیکلاس مادورو در واکنش به این تصمیم گفت که امتناع رئیس‌جمهور آرژانتین خاویر میلی که از او با عنوان ترامپ آرژانتین یاد می‌شود، اقدام احمقانه برخلاف منافع آرژانتینی‌هاست و «این تصمیم آرژانتین را به عقب می‌برد».

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز