۱۲ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

رشد چشمگیر تولیدات نظامی روسیه در ۲۰۲۳ به رغم تحریم‌های بین‌المللی

رشد چشمگیر تولیدات نظامی روسیه در ۲۰۲۳ به رغم تحریم‌های بین‌المللی

نیوزویک در گزارشی اذعان کرد که روسیه با وجود تحریم‌های فزاینده کشورهای غربی، تولیدات نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ به گونه‌ای چشمگیر افزایش داده‌ است.

به گزارش نگاه نو به نقل از نشریه نیوزویک، علیرغم تحریم‌های فزاینده جهانی علیه روسیه، این کشور تولیدات نظامی خود را در سال ۲۰۲۳ به میزان قابل توجهی افزایش داده؛ به گونه ای بیش از یک هزار و ۵۰۰ تانک، ۲۲ هزار پهپاد و یک هزار و ۴۰۰ راکت و توپخانه برای ارتش خود تامین کرده است.

نیوزویک با استناد به گزارش پایان سال وزارت دفاع روسیه، آورده است که ارتش تحت رهبری ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور در حال حاضر بیش از ۸۴ درصد خودکفا بوده است.

خبرگزاری انگلیسی رویترز نیز در سال ۲۰۲۲ میلادی در گزارشی نوشت: افزایش تولیدات نظامی روسیه بخشی از تلاش گسترده‌ این کشور برای تامین تجهیزات ارتش به ویژه در جنگ مقابل اوکراین است. حجم تولید انواع مختلف تسلیحات روسی از دو تا ۱۰ برابر افزایش یافته است.

نیوزویک در ادامه آورده است که افزایش تولید تسلیحات در روسیه با دستور مستقیم پوتین و با هدف مقابله با هجوم تسلیحات غربی به اوکراین و کاهش تاثیر تحریم‌های اقتصادی غرب صورت گرفته‌است.

این نشریه در بخش دیگری مدعی است که روسیه با استفاده از تاکتیک هایی مانند تغییر مسیر واردات از طریق کشورهای ثالث، دستکاری داده های گمرکی و استفاده از نهادهای غیرنظامی برای هدایت اقلام به شرکت های نظامی، تولید در این بخش را در سطح بالا نگه داشته است.

فارن پالیسی نیز به تازگی در گزارشی ضمن اذعان به افزایش تولیدات نظامی روسیه، ادعا کرد که این امر ناشی از وابستگی تولید نظامی روسیه به قطعات خارجی، به ویژه کشورهایی که در تحریم ها علیه آن حضور ندارند، از جمله چین، ترکیه و امارات متحده عربی است.

این نشریه آمریکایی در همین گزارش خاطرنشان کرده است که از همین رو و با گذشت نزدیک به دوسال از زمان آغاز جنگ در اوکراین، ائتلاف بین المللی به دنبال راهبردهای موثرتری برای جلوگیری از تولید مهمات بیشتر روسیه است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز