۱۲ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

فرد ناشناس با چاقو به رهبر اپوزیسیون کره جنوبی حمله کرد

فرد ناشناس با چاقو به رهبر اپوزیسیون کره جنوبی حمله کرد

یک مرد ناشناس روز سه شنبه در شهر بوسان کره جنوبی با چاقو به رهبر حزب دموکراتیک که اصلی‌ترین اپوزیسیون این کشور است، حمله کرد.

به گزارش نگاه نو، خشونت علیه سیاستمداران در شرق آسیا که پیش از این جان نخست‌وزیر ژاپن را گرفته، این بار «لی جائه میونگ» رهبر اپوزیسیون کره جنوبی را هدف قرار داده است. رهبر حزب دموکراتیک کره جنوبی حین راه رفتن در میان مردم شهر بوسان از ناحیه گردن هدف چاقو قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی، به رغم اینکه لی جائه میونگ خون زیادی از دست داده اما با خطر مرگ مواجه نیست. او ابتدا به بیمارستان پوسان منتقل و درمان اولیه انجام شد و بعدا او را با بالگرد به بیمارستان پایتخت منتقل کردند.
حمله به لی جائه میونگ در شرایطی انجام شد که خشونت علیه سیاستمداران در شرق آسیا پیش از این تلفات داشته است. هفدهم تیرماه ۱۴۰۱ نخست‌وزیر ژاپن شینزو آبه هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

حزب دموکراتیک کره جنوبی این حمله را تروریستی خواند و اعلام کرد که نگرانی‌هایی درباره خونریزی شدید رهبر حزب وجود دارد.

مقامات کره جنوبی هنوز درباره هویت ضارب و انگیزه او اظهارنظری نکردند اما شاهدان می‌گویند یک مرد ۶۰ یا ۷۰ ساله عامل حمله بود و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد. در تصاویر مشخص است که یک مرد ناشناس به بهانه گرفتن عکس یادگاری خود را به رهبر حزب اپوزیسیون نزدیک می‌کند.

رئیس‌جمهور کره جنوبی یون سوک یول این حمله را محکوم کرد و به مقامات مربوطه دستور داد هر چه سریع‌تر حقایق این ماجرا را روشن کنند. طبق گزارش‌ها، لی جائه میونگ ۵۹ ساله یکی از مدعیان انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۷ است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز