۱۱ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

طرح ارتش انگلیس برای حمله موشکی به مواضع ارتش یمن

طرح ارتش انگلیس برای حمله موشکی به مواضع ارتش یمن

نشریه انگلیسی از طرح تحریک آمیز ارتش این کشور برای دست زدن به حملات هوایی علیه مواضع نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ خبر داد.

به گزارش نگاه نو، نشریه انگلیسی «تایمز» گزارش داد، ارتش انگلیس در حال تدارک یک طرح تحریک آمیز برای دست زدن به موجی از حملات هوایی علیه مواضع نیروهای یمنی در دریای سرخ بوده که چشم‌انداز تشدید چشمگیر تنش‌ها در منطقه را مطرح می‌کند.

به نوشته تایمز، بر مبنای این برنامه، نیروهای بریتانیا به نیروهای آمریکایی و احتمالا نیروهای یک کشور اروپایی دیگر ملحق شده تا حملات موشکی علیه اهداف از پیش برنامه‌ریزی شده متعلق به نیروهای مسلح یمن در دریا یا در داخل خود یمن اجرا کنند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشننبه شب در بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای دشمن آمریکایی به ۳ قایق حمله کردند و ۱۰ نفر از نیروهای ما را به شهادت رساندند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن تأکید کرد که نیروهای آمریکایی عواقب هدف قرار دادن قایق های نیروهای ما در دریای سرخ را متحمل می‌شوند.

وی گفت: نیروهای ما موفق شدند یک عملیات نظامی را با هدف قرار دادن کشتی “مرسک هانگژو” که به سمت بنادر فلسطین اشغالی در حرکت بود انجام دهند. این کشتی در پی عدم پاسخگویی خدمه به هشدارهای ارتش یمن هدف قرار گرفته شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: تحرکات نیروهای آمریکا در دریای سرخ برای حفاظت از کشتی‌های اسرائیلی مانع از حمایت ما از مردم غزه نخواهد شد.

در همین حال یک منبع وابسته به دولت انگلیس گفت، لندن برای اجرای حملات هماهنگ علیه نیروهای یمنی در دریای سرخ از جنگنده‌های نیروی هوایی خود برای نخستین بار یا ناو جنگی اچ.ام.اس دیاموند بهره خواهد گرفت.

همچنین تایمز نوشت که انتظار می‌رود انگلیس و آمریکا تا ساعاتی دیگر یک بیانیه‌ بی‌سابقه را منتشر کرده و در آن به ارتش یمن هشدار دهند: «یا حملات علیه کشتی‌های تجاری را متوقف کند یا با قدرت نظامی غرب مواجه شود.»

پیش از این فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا از درگیری بالگردهای نیروی دریایی این کشور با قایقهای متعلق به یمن در جنوب دریای سرخ خبر داد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا موسوم به سنتکام با انتشار بیانیه‌ای به حادثه در نزدیکی بندر الحدیده یمن واکنش نشان داد و اعلام کرد که قایقهای متعلق به «حوثیهای یمن» به یک کشتی کانتینربر و بالگردهای نیروی دریایی آمریکا در جنوب دریای سرخ حمله کردند.

سنتکام در این بیانیه گفته که یک کشتی کانتینربر متعلق به شرکت حمل و نقل دریایی «مارسک» دو تماس اضطراری برقرار کرده مبنی بر اینکه از سوی ۴ قایق متعلق به حوثیهای یمن مورد حمله قرار گرفته است.

در این بیانیه آمده است؛ خدمه قایقها با سلاحهای سبک به سمت کشتی مارسک تیراندازی کرده و تا فاصله ۲۰ متری کشتی پیش رفته و قصد داشتند وارد عرشه کشتی شوند. پس از این تماسهای اضطراری، بالگردهای آمریکایی به تماس پاسخ دادند وارد عمل شده و این قایقها به سمت آنها تیراندازی کردند.

سنتکام مدعی شده که بالگردهای نیروی دریایی آمریکا برای دفاع از خود به آتش قایق‌ها پاسخ داده و سه قایق از چهار قایق کوچک را غرق کردند و خدمه قایقها نیز کشته شدند. سنتکام همچنین مدعی شده که هیچ آسیبی به تجهیزات و خدمه آمریکایی وارد نشده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز