۷ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

نخست‌ وزیر عراق:

بغداد درصدد پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی است

بغداد درصدد پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی است

نخست‌ وزیر عراق در نشست خبری مشترک با همتای اسپانیایی در بغداد، بار دیگر حملات آمریکا به مقر نیروهای عراقی را محکوم و تاکید کرد که چنین تجاوزهایی بر ثبات کشور اثر سوء دارد.

به گزارش نگاه نو، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق امروز (پنجشنبه، ۲۸ دسامبر) در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسپانیایی در بغداد اعلام کرد که دولت عراق برای پایان دادن به حضور ائتلاف بین‌المللی در عراق حرکت می‌کند. حضور ائتلاف بین‌المللی باید در چارچوب حمایت و مشورت باشد.

وی تاکید کرد بر موضع روشن دولت در رد تجاوز [آمریکا] به پایگاههای عراق تأکید کردیم و گفتیم که این تجاوزها بر ثبات کشور اثر [سوء] می‌گذارد.

بامداد سه‌شنبه (۲۶ دسامبر) جنگنده‌های آمریکایی با نقض حاکمیت عراق به چند مقر نیروهای عراقی واقع در مرکز استان «بابل» عراق حمله کردند و موجب شهادت یکی از نیروهای سازمان الحشد الشعبی و مجروحیت ۱۸ نظامی عراقی دیگر شدند.

نخست‌وزیر عراق افزود که دولت عراق توان اجرای تعهد خود در حفاظت و حمایت از نمایندگی‌های دیپلماتیک را دارد و به تلاش بین‌المللی خود برای متوقف کردن جنگ ویرانگر در غزه را ادامه می‌دهد. وی از موضع اسپانیا در محکوم کردن جنایات در غزه تشکر کرد.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا نیز در این نشست خبری گفت که رایزنی‌های مفیدی با نخست وزیر عراق داشتم. به حمایت از ثبات عراق پایبندیم. شرکتهای اسپانیایی مایل به مشارکت در ساخت عراق هستند.

وی در ادامه بر ضرورت تحقق آتش‌بس دائمی در غزه تاکید کرد و گفت: غزه وضعیت اسفباری دارد و حمله به غیرنظامیان را رد می‌کنیم.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز