۳ دی ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

سناریوسازی رسانه آلمانی با محوریت «روسیه‌ هراسی»

سناریوسازی رسانه آلمانی با محوریت «روسیه‌ هراسی»

یک روزنامه آلمانی همزمان با ناکامی راهبرد غرب در جنگ اوکراین، با ادعای اینکه مسکو در دوران احتمالی انتقالی ریاست جمهوری آمریکا در سال آینده، در صدد حمله به اروپا است، تلاش کرد سناریوی تازه‌ای را با هدف «روسیه‌هراسی» ترسیم کند.

به گزارش نگاه نو، روزنامه بیلد آلمان به‌ نقل از یک منبع اطلاعاتی ناشناس اروپایی مدعی شد که اطلاعات اروپا نشان می‌دهد که روسیه ممکن است در زمستان سال ۲۰۲۵-۲۰۲۴ به اروپا حمله کند.

این روزنامه افزود، این حمله احتمالا به‌دنبال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ و در شرایطی که آمریکا در دوران انتقالی ریاست جمهوری و «بدون رهبر» است، رخ خواهد داد.

این گزارش به نقل از منبع اطلاعاتی مذکور ادعا کرد که این حمله روسیه مشروط بر آن خواهد بود که جو بایدن رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا نتواند دوباره انتخاب شود و آمریکا در دوران انتقالی بسر برد. این دوره معمولا سه ماه، از انتخابات نوامبر ۲۰۲۴ تا مراسم تحلیف بعدی در ژانویه ۲۰۲۵ طول خواهد کشید.

بر اساس ادعای این منبع اطلاعاتی، روسیه ممکن است این حمله را در دوران انتقالی ریاست جمهوری در آمریکا انجام دهد، به‌ویژه اگر دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین و نامزد پیشتاز جمهوریخواهان بار دیگر در این انتخابات پیروز شود. پیش‌بینی می‌شود کمک به کشورهای اروپایی البته با کمی تاخیر دنبال شود.

ترامپ در کارزارهای انتخاباتی‌اش بارها از سطح کمک دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به کی‌یف انتقاد کرده است. ولودیمیر پوتین رئیس‌جمهوری اوکراین نیز پیشتر درباره نتیجه انتخابات آتی آمریکا هشدار داده و گفته بود که این نتیجه می‌تواند تاثیری بسیار قوی بر روند جنگ روسیه علیه اوکراین داشته باشد.

پیشتر اندیکشده شورای روابط خارجه آلمان (DGAP) در هشدار به کشورهای غربی مدعی شده بود روسیه ممکن است حملات مستقیمی به ناتو «در کمتر از ۶ تا ۱۰ سال» انجام دهد و آژانس امنیت ملی لهستان نگرانی فوری تری را ابراز کرده و تخمین زد که روسیه بالقوه می‌تواند در کمتر از ۳۶ ماه به ناتو حمله کند.

مقامات لهستانی پیشتر گفته بودند که روسیه ممکن است یکی از اعضای ناتو را در اروپای شرقی از جمله کشورهایی مانند لهستان، استونی، رومانی و لیتوانی هدف قرار دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز