۳۰ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

برنی سندرز:

آمریکا نباید قطعنامه مربوط به غزه را وتو کند

آمریکا نباید قطعنامه مربوط به غزه را وتو کند

برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس تاکید کرد که کشورش نباید «قطعنامه معقول درباره غزه را وتو کند.»

به گزارش نگاه نو، این سناتور چهارشنبه شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: دنیا شاهد فاجعه انسانی در غزه است. وی افزود: آمریکا نباید قطعنامه معقول درباره توقف خصومت‌ها و ورود کمک‌های گسترده بشردوستانه به غزه را وتو کند.

سندرز تحت فشار است تا از آتش‌بس فراگیر در غزه حمایت کند و اما وی ترجیح داده است که انتقادات خود را متوجه کمک‌های آمریکا به اسرائیل کند.

سندرز هفته گذشته در نامه‌ای به جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، رویکرد نظامی رژیم اسرائیل را «غیر اخلاقی» دانست و با انتقاد از بمباران و کشتار مردم غزه، گفت: این جنایتی است که با بمب‌های آمریکا و مالیات آمریکایی‌ها انجام می‌شود و متاسفانه در این قتل عام شریک هستیم.

بایدن به دنبال ارائه بیش از ۱۰ میلیارد دلار کمک نظامی اضافی به اسرائیل است اما سندرز از او خواست از ارائه این کمک‌ها خودداری کند. سندرز گفت: این پول امکان ادامه بمباران گسترده و بی‌رویه کابینه بنیامین نتانیاهو را فراهم می‌کند.

این سناتور که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری شد، بارها تاکید کرده است که نمی‌توان آتش‌بسی با حماس برقرار کرد و این اظهارات خشم بسیاری از کارمندان و حامیان سابق او را برانگیخته که خواستار پایان جنگ هستند.

دفتر اطلاع رسانی تشکیلات خودگردان فلسطین در نوار غزه چهارشنبه شب اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهرماه) به ۲۰ هزار نفر رسیده است. از این تعداد ۸ هزار نفر کودک و ۶ هزار و ۲۰۰ تن دیگر نیز زن هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز