۳۰ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

نخست وزیر مجارستان:

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بالغ بر ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه دارد

عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا بالغ بر ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه دارد

نخست‌وزیر مجارستان گفت: پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا ۱۶۴ تا ۲۰۸ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت و باعث می‌شود که همه حمایت ها به این کشور سرازیر شود.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، ویکتور اوربان این موضوع را دلیل مخالفت مجارستان با تخصیص سرمایه به کی‌یف از بودجه اروپا عنوان کرد.

وی افزود: مسلم است که اگر اوکراین در اتحادیه اروپا پذیرفته شود، تمام حمایت‌هایی که کشورهای اروپای مرکزی از جمله مجارستان تاکنون دریافت کرده‌اند، به کی‌یف سرازیر خواهد شد.

نخست‌وزیر مجارستان ادامه داد: هنوز مشخص نیست که از چه طریقی می‌توان برای حمایت از اوکراین پول تامین کرد، از آنجا که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله مجارستان در صورت اختصاص ۵۰ میلیارد یورو از سرمایه این بلوک به اوکراین، بودجه کمتری دریافت خواهند کرد، بوداپست با این موضوع موافقت نمی‌کند.

اوربان گفت که هدف دولت مجارستان این است که «بخش عمده تنش‌ها را در طول گفت وگوهای از بین ببرد» و بر یافتن «راه حلی که منجر به رضایت همه طرف‌ها شود» در نشست سران در بروکسل تمرکز کند.

وی اضافه کرد: مجارستان به همتایان اروپایی خود پیشنهاد می‌کند که دغدغه‌های مربوط به حمایت از اوکراین را خارج از بودجه اتحادیه اروپا رفع کنند. اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرده بود که آماده است یک بسته مالی ۵۰ میلیارد یورویی (۵۵ میلیارد دلار) برای کمک به اوکراین پیشنهاد دهد.

مجارستان هفته گذشته، افزایش بودجه اتحادیه اروپا برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۷، از جمله ۵۰ میلیارد یورو کمک مالی به کی‌یف را وتو کرد. اوربان پیشتر هشدار داده بود که «حتی اگر مجارستان در بین ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها باشد، به اتحادیه اجازه آغاز مذاکرات الحاق کی‌یف را نخواهد داد.» و این موضوع را « اشتباهی فاحش» خواند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز