۲۷ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

تحلیلگر عراقی در گفتگو با نگاه نو:

کشورهای عربی شریک دزد و رفیق قافله نباشند/ ایدئولوژی حماس از بین رفتنی نیست

کشورهای عربی شریک دزد و رفیق قافله نباشند/ ایدئولوژی حماس از بین رفتنی نیست

قیس النجم تحلیلگر عراقی با بیان اینکه ایدئولوژی جنبش حماس از بین رفتنی نیست، اعلام کرد: کشورهای عربی در موضوع فلسطین شریک دزد و رفیق قافله نباشند.

به گزارش نگاه نو، قیس النجم، فعال رسانه، کارشناس سیاسی و سردبیر روزنامه عراقی «جدار نیوز» با اشاره به آنچه که در رسانه ها مطرح شده مبنی بر این که تل آویو به کشورهای عربی اطلاع داده که قصد دارد برای جلوگیری از وقوع حملات در آینده، منطقه‌ حائلی را در قسمت فلسطینی نشین مرز نوار غزه ایجاد کند، گفت:

این مسأله از دید اسرائیلی ها و برخی کشورهای عربی که روابط خود را با آنها عادی کرده اند پیشنهاد مهمی به حساب می آید. وی افزود: رژیم اشغالگر در تلاش است تا با طرح ایده خود اولا از حمایت کشورهای عربی و سپس از حمایت بین المللی برخوردار شود.

ثانیاً وجهه‌ زشت خود را اصلاح کند و با وجود جنایت‌هایی فراموش نشدنی که در نسل کشی فلسطینیان بویژه مردم غزه مرتکب شده نقش مظلوم را ایفا کند، حتی اگر این کار انجام شود، مردم فلسطین نمی توانند از حقوق مشروع خود چشم پوشی کنند و حکومت غصب شده‌شان را پس می گیرند، حتی اگر کوهی به اندازه کوه های آلپ سد راهشان شود، مردان مقاومت با ناخن هایشان آن را می کنند و آرمان مقاومت را به پسرانشان و پسران پسرانشان تحویل می دهند تا روزی که به هدف مورد نظر خود یعنی آزادی فلسطین و احیای حقوق این مردم برسند زیرا «حقی که پشت سر آن مطالبه گری باشد از بین نمی‌رود».

سر دبیر روزنامه «جدار نیوز» عراق در خصوص پیشنهاد همیشگی ایران برای برگزاری همه پرسی در فلسطین با مشارکت همه طرف ها برای تشکیل کشور فلسطین و پایان دادن به آنچه اسرائیل نامیده می شود، گفت: آنچه جمهوری اسلامی به دنبال آن است این است که با این پیشنهاد به طرف اسرائیلی و عربی فشار بیاورد تا به آنها بگوید که فقط فلسطین حق تعیین سرنوشت خود را دارد و مضمون این پیام روشن از سوی ایران این است که سرنوشت فلسطین در دست خود فلسطینی ها است اما کسانی که ادعای برادری عربی دارند، باید حامی واقعی فلسطینی ها باشند، نه اینکه دست خود را در دست دشمنان بگذارند و با رفتارهای دوگانه شان، آرمان فلسطین را بی اهمیت جلوه دهند، به قول معروف شریک دزد و رفیق قافله نباشند.

قیس النجم در ادامه درباره اهدافی که دشمن صهیونیستی از قبل برای غزه در نظر گرفته بود، گفت: جنگ غزه نادرستی این حرف را که ارتش اسرائیل ارتشی شکست ناپذیر است برملا کرد، حتی خود اسرائیل نیز از قدرت مقاومت و امکانات آن غافلگیر شد. هیچ کشوری در جهان قادر به پایان دادن به حماس نخواهد بود، زیرا موضوع فقط افراد نیستند که بتوان آنها را کشت بلکه قضیه بزرگتر از آن چیزی است که دشمنان تصور می کنند. حماس، اندیشه و ایدئولوژی مقاومت است و این ایدئولوژی نه از بین می رود و نه پایان می پذیرد؛ به همین دلیل من معتقدم رسیدن اسرائیل به اهداف خود در غزه حتی با گذشت زمان نیز، سخت و غیر ممکن است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز