۲۵ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

امانوئل ماکرون:

اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا راه درازی در پیش دارد

اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا راه درازی در پیش دارد

امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه با بیان اینکه اتحادیه اروپا پیش از پیوستن کی‌یف به آن باید قوانین خود را به طور اساسی اصلاح کند، تاکید کرد: اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا راه درازی در پیش دارد.

به گزارش نگاه نو به نقل از راشا تودی، ماکرون ضمن اعلام حمایت خود از پیوستن کی‌یف به اتحادیه اروپا، هشدار داد: اوکراین نباید اجازه داشته باشد قوانین این اتحادیه را زیر پا بگذارد.

رئیس جمهور فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی، در پاسخ به این پرسش که آیا پذیرش اوکراین در اتحادیه اروپا با توجه به محصولات کشاورزی ارزان قیمت این کشور، معیشت کشاورزان فرانسوی را تهدید خواهد کرد؟، گفت: ما تا الحاق قطعی اوکراین به اتحادیه اروپا فاصله زیادی داریم و در هر صورت در این فاصله زمانی باید قوانین این اتحادیه را به نحوی اصلاح کنیم که پذیرش اوکراین باعث ایجاد مشکلات جدید برای اعضای پیشین اتحادیه اروپا نشود.

ماکرون در ادامه با تاکید بر اینکه به رعایت قوانین اتحادیه اروپا در زمینه محصولات کشاورزی متعهد است، خاطرنشان کرد: در عین حال دولت فرانسه به محافظت از معیشت کشاورزان فرانسوی و حفظ ظرفیت تولید محصولات کشاورزی خود ادامه خواهد داد.

به نوشته راشا تودی، پس از آن که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان که مخالف عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا است از رای دادن به آغاز مذاکرات الحاق اوکراین و مولداوی به این اتحادیه خودداری کرد، شورای اروپا پنجشنبه با آغاز مذاکرات الحاق کی‌یف و کیشینف به اتحادیه اروپا موافقت کرد.

چارلز میشل رئیس شورای اروپا از این تصمیم به عنوان یک سیگنال سیاسی بسیار قدرتمند استقبال کرد اما اوربان و سایر بدبینان مانند رابرت فیکو نخست‌وزیر اسلواکی استدلال کرده‌اند که تصویب آغاز مذاکرات الحاق اهمیت عملی کمی دارد.

حتی اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اروپا که یکی از حامیان سرسخت کی‌یف در اتحادیه اروپا به شمار می‌رود، اگرچه پیشتر اعلام کرده بود که آینده اوکراین در اتحادیه اروپاست اما هفته گذشته با تاکید بر اینکه که شورای اروپا فقط درباره آغاز مذاکرات الحاق رأی خواهد داد و نه درباره خود الحاق، خاطرنشان کرد: فرایند الحاق اوکراین و مولداوی به اتحادیه اروپا فرایندی زمان‌بر است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز