۲۴ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

معاون نماینده چین در سازمان ملل:

شورای امنیت تحریم ها علیه افغانستان را تعدیل کند

شورای امنیت تحریم ها علیه افغانستان را تعدیل کند

گنگ شوانگ معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت: افغانستان در مرحله حساسی از بازسازی و احیای آرام است. جامعه بین‌المللی باید تعامل سازنده خود را با مقام‌های این کشور تقویت کند تا از بحران انسانی خارج شده و اقتصاد و معیشت مردم را تقویت کند.

به گزارش نگاه نو، وی همچنین بر «بهبود رعایت حقوق بشر در افغانستان و بازگشت این کشور به خانواده ملت‌ها» تاکید کرد و افزود: تهدیدهای تروریستی در افغانستان همچنان جدی است. جامعه بین‌المللی باید به افغانستان کمک کند تا بتواند با همه نیروهای تروریستی مبارزه کند.

گنگ شوانگ اظهار کرد: شورای امنیت باید اطمینان حاصل کند که رژیم تحریم‌ها در بهبود صلح و ثبات در افغانستان تاثیر گذاشته و در عین حال باید با توجه به شرایط فعلی تعدیلاتی در این تحریم‌ها اعمال کند.

وی گفت: چین معتقد است که شورای امنیت باید با تعدیلات به‌موقع در تحریم‌ها، تعامل واقعی میان جامعه بین‌المللی و افغانستان را تسهیل کند تا از تاثیرات منفی این تحریم‌ها بر معیشت مردم افغانستان و توسعه این کشور جلوگیری شود.

معاون نماینده دائم چین در سازمان ملل افزود: شورای امنیت در گام اول باید هر چه زودتر معافیت‌های تحریمی در مورد سفر برخی مقام‌های طالبان در نظر بگیرد. چین همواره این گونه معافیت‌ها را ابزاری لازم برای تسهیل گفت‌وگو و تعامل دانسته و معتقد است که این مساله نباید ابزار چانه‌زنی یا اعمال فشار باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز