۲۴ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

پژوهشگر الجزایری با نگاه نو مطرح کرد؛

اهداف تل آویو از ایجاد منطقه حائل در غزه/ تخریب وجهه اسرائیل در جهان

اهداف تل آویو از ایجاد منطقه حائل در غزه/ تخریب وجهه اسرائیل در جهان

محمد عبدالقادر بوکریطة الحسني، پژوهشگر الجزایری ضمن تشریح اهداف تل آویو از ایجاد منطقه حائل در غزه، گفت: وجهه رژیم صهیونیستی در افکار عمومی جهان از بین رفته است.

پژوهشگر الجزایری در گفتگویی با خبرگزاری نگاه نو در پاسخ به سوالی در مورد هدف اسرائیل از ایجاد منطقه حائل در مرزهای نوار غزه و آثار و تبعات چنین طرحی گفت: این یک حقه قدیمی و یک ترفند جدید است. رژیم صهیونیستی در باتلاقی دست و پا می‌زند که نمی‌داند برای خروج از آن چه کار کند. به نظر می‌رسد نقشه‌های رژیم صهیونیستی از این حد نیز فراتر برود. پیش از این، برنامه این طور چیده شده بود که ملت فلسطین را در تنگنا قرار دهد و آن را وادار به کوچ اجباری کند.

بر اساس اخبار درز کرده، ایده منطقه حائل به بهانه ایجاد امنیت، در صدد آن است که صدها متر تا حدود یک کیلومتر، در عمق نوار غزه نفوذ کند و از نظر طولی مانند یک نوار مرزی بالغ بر ۴۵ کیلومتر، غزه را در بر بگیرد. این یعنی گرفتن ۲۰ درصد از مساحت غزه، کوچاندن بیش از نیم میلیون شهروند فلسطینی از منازلشان که این موضوع خود فاجعه‌ بزرگ دیگری در حق فلسطینیان خواهد بود. این نقشه در قالب درخواست «نتانیاهو »از وزیر امور راهبردی اسرائیل« دان مریدور »انجام گرفته که از وی خواسته بود طرحی را برای کم کردن تعداد ساکنان غزه‌ ارائه دهد.

وی افزود: بی شک این نقشه شیطانی تنها از دو طریق قابل اجراست: کوچ اجباری همه فلسطینیان یا کشتن همه آنها. اینک ما در شرایطی به سر می‌بریم که نظامیان صهیونیستی در برابر ملت فلسطین دست به نسل کشی زده‌اند و با وجود نبود مکانی امن در نوار غزه، به زور آنها را وادار به کوچ از شمال به سمت جنوب کرده اند. و همه مناطق نوار غزه و نیز نظامیان بی‌گناه را با هواپیماها و توپخانه های سنگین و قایق‌های جنگی مورد هدف قرار داده اند.

اما در مورد موضوع اجرای همه پرسی در فلسطین اشغالی با مشارکت همه طرف‌ها و برپایی دولتی فلسطینی و پایان دادن به آنچه که اسرائیل نامیده می‌شود، دکتر بوکریطه الحسنی گفت: بی شک این پیشنهاد هرگز عملی نخواهد شد و دلیل آن نیز ساده است چرا که نتیجه قطعی چنین همه پرسی به نفع مقاومت اسلامی فلسطین خواهد بود و این نتیجه مورد خوشایند رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین به ریاست محمود عباس و حتی آمریکا نخواهد بود.

نسل کشی در نوارغزه

پژوهشگر الجزایری خاطر نشان کرد: دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهدافش در غزه دست نیافت‌. من کاملاً بی‌طرفانه و بدون تعصب عرض می‌کنم که از نظر من نظامیان صهیونیستی جز کشتار و نسل کشی و جنگی انتقام‌ جویانه و بی‌سابقه هیچ دستاوردی نداشتند. هدفی که رژیم صهیونیستی مد نظر داشت و در پی تحقق آن از طریق نسل کشی در نوارغزه بود، از بین بردن جنبش حماس، آزادی گروگانهای خود، تغییر سیستم حکومتی در نوار غزه و گماشتن رهبری مزدور و وابسته به اشغالگران در این منطقه بود. اهدافی که هیچکدام محقق نشده اند.

وی در ادامه افزود: با وجود حمایت کامل آمریکا و ائتلاف استعماری از رژیم صهیونسیتی و با وجود همه ویرانی‌ها و کشتارها، اسرائیل به هیچ یک از اهدافش دست نیافت. در جنگ‌های نابرابر، زمانی که ارتشی در تحقق برنامه‌ریزی‌های خود شکست می‌خورد، او در این جنگ شکست خورده محسوب می‌شود؛ لذا می‌کوشد تا دستاوردی هر چند اندک به دست آورد. مقاومت فلسطین ثابت کرده است که زمام رهبری و تسلط بر اوضاع را به دست دارد چرا که که دهها موشک به تل آویو و عسقلان و جنوب قدس اصابت کرده و دشمن، خسارات‌ سنگینی متحمل شده و این نشانه بسیار روشنی است که بی‌شک دشمن صهیونیستی به زودی شکست خواهد خورد.

وی در تکمیل گفته هایش اظهار داشت: گزارش‌ها نشان می‌دهد که آمریکا فهمیده است که قبولاندن شکست در جنگ به نتانیاهو ساده‌تر از ادامه‌ درگیری است که وجهه اخلاقی این کشور را در برابر جهانیان از بین ببرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز