۲۰ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

بلومبرگ نوشت:

ناکامی تحریم‌های غرب و افزایش درآمدهای نفتی روسیه

ناکامی تحریم‌های غرب و افزایش درآمدهای نفتی روسیه

تارنمای آمریکایی بلومبرگ با ارائه آمارهای اقتصادی نوشت: روسیه در ماه اکتبر بیش از ماه‌های قبل از جنگ اوکراین از فروش نفت درآمد داشته و توانسته با تغییر بازار قبلی خود در اروپا و روی‌آوردن به بازارهای جایگزین مانند هند و چین، تحریم‌ها را دور بزند.

به گزارش نگاه نو به نقل از بلومبرگ، ‌روسیه در ماه اکتبر ۱۱.۳ میلیارد دلار درآمد خالص نفتی به‌ دست آورد. این مبلغ بیشتر از ماه‌های پیش از آغاز جنگ با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ است.

بر اساس محاسبات بلومبرگ و داده‌های رسمی وزارت دارایی روسیه، صادرات نفت در ماه اکتبر حدود یک سوم درآمد خالص بودجه کل روسیه در این ماه را تشکیل می‌دهد.

افزایش فروش نفت مسکو در ماه اکتبر تقریباً یک سال پس از اعمال محدودیت قیمت ۶۰ دلاری توسط کشورهای گروه هفت (G۷) صورت گرفت. هدف از این تحریم‌ها کاهش درآمدهای نفتی روسیه و در عین‌حال تداوم جریان تجارت جهانی نفت عنوان شده بود. کشورهای عضو گروه هفت همچنین خدمات بیمه و حمل ونقل را برای کشتی‌های حامل نفت روسیه که بالاتر از سقف قیمت تعیین‌شده به‌فروش برسند، ممنوع کرده است.

با این حال، بر اساس گزارش بلومبرگ و تحقیقات موسسه KSE، روسیه همچنان توانسته ۹۹ درصد از صادرات نفت خود را در ماه اکتبر، بالاتر از سقف قیمتی ۶۰ دلار در هر بشکه بفروشد. در ماه اکتبر، نفت صادراتی از بنادر اصلی روسیه به طور متوسط ۷۹.۴۰ دلار در هر بشکه فروخته شد.

برآوردهای رسمی حاکی از آن است که تولید ناخالص داخلی روسیه در سه ماهه سوم نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد رشد داشته است که کاهش ۳.۵ درصدی را در مدت مشابه سال گذشته معکوس کرده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز