۱۹ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

ایندیپندنت گزارش داد؛

طرح غیرقانونی انگلیس برای ۳۵۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه

طرح غیرقانونی انگلیس برای ۳۵۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه

تارنمای روزنامه دیجیتال ایندیپندنت خبر داد که دیوید کامرون وزیر خارجه انگلیس خواهان اختصاص ۳۵۰ میلیارد دلار وجوه مسدود شده روسیه به بازسازی اوکراین و تامین هزینه‌های جنگ شده است.

به گزارش نگاه نو، رئیس دستگاه دیپلماسی انگلیس در جریان سفر اخیر خود به واشنگتن گفته بود: به جای مسدود کردن این وجوه بهتر است آن را صرف بازسازی اوکراین کرده و به عنوان پیش پرداخت غراماتی که روسیه باید روزی بابت تهاجم غیرقانونی به اوکراین پرداخت کند، لحاظ کنیم.

به نوشته این رسانه انگلیسی، دولت های غربی ده ها تن از میلیاردرهای روس را تحریم کرده اند تا مسکو را از لحاظ مالی در مضیقه قرار دهند. حدود ۳۵۰ میلیارد دلار از ذخایر بانک مرکزی روسیه در سراسر جهان مسدود شده که ۲۶ میلیارد پوند آن در انگلیس سپرده گذاری شده است.

کاخ سفید در آوریل ۲۰۲۲ پیشنهاد کرد که دارایی های برخی از کلان سرمایه داران روس تصرف شده و به اوکراین واریز شوند. ۲۱ ماه پس از این پیشنهاد، معدودی از این افراد از پوتین انتقاد کرده و تنها ۵.۴ میلیون دلار به اوکراین منتقل شده است.

به دلیل پیچیده بودن فرآیند تصرف دارایی ها به منظور کمک رسانی به اوکراین، برخی از کارشاسان پیشنهاد کرده اند تا دولت های غربی به فکر روش های ابتکاری باشند.

یک ایده آن است که تجار روس به غرب پناهنده شوند، جنگ را محکوم و بخش عمده ای از دارایی های خود را به اوکراین اهدا کنند. در ژوئن امسال لندن برنامه ای را اعلام کرد که بر اساس آن میلیاردرهای روس می توانند دارایی های مسدود شده خود را به بازسازی اوکراین اهدا کنند.

با این حال به دلیل آنکه لندن از کاهش تحریم های میلیاردرهای روس سرباز زده، مشارکت در این برنامه کم بوده است.

اوکراین نیز از کاهش تحریم های سرمایه داران روس حمایت نکرده و به گفته یکی از مشاوران ولودیمیر زلنسکی، تنها در شرایطی با این امر موافق است که بخش اعظمی از دارایی های مذکور صرف بازسازی این کشور شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز