۱۸ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

بنا بر اعلام رسانه ها؛

پوتین نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ روسیه را اعلام کرد

پوتین نامزدی خود در انتخابات ۲۰۲۴ روسیه را اعلام کرد

رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین که تاکنون حضور خود در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 این کشور را تایید نکرده بود، سرانجام در مراسمی از قصدش برای رقابت در این انتخابات خبر داد.

به گزارش نگاه نو، رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین جمعه رسماً برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۴ این کشور که در صورت پیروزی پنجمین دوره حضور او در این سمت خواهد بود را اعلام کرد. پوتین حضورش در انتخابات را در مراسم اهدای مدال‌های «قهرمان روسیه» به نظامیان روس حاضر در جنگ با اوکراین بیان کرد.

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه قرار است ۱۵ تا ۱۷ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ تا ۲۷ اسفند) برگزار شود و برنده اوایل مه (اواسط اردیبهشت) تحلیف خواهد شد.

در نظرسنجی بنیاد افکار عمومی (FOM) که پنجشنبه منتشر شد، حدود ۷۰ درصد شهروندان روسیه گفتند پوتین باید برای یک دوره دیگر نامزد شود و ۱۵ درصد دیگر گفتند رئیس‌جمهور روسیه باید این سمت را کنار بگذارد اما در یک سمت دولتی ارشد دیگر خدمت کند. تنها هشت درصد معتقد بودند پوتین باید به طور کلی صحنه سیاسی را ترک کند.

یکی از رقبای احتمالی پوتین در انتخابات آتی، رهبر باسابقه حزب کمونیست روسیه گنادی زیوگانوف است که اواخر نوامبر قصدش برای نامزدی را اعلام کرد اما گفت تصمیم نهایی در این خصوص را کمیته مرکزی این حزب می‌گیرد. سایر احزاب روسیه از جمله حزب لیبرال دموکراتیک (LDPR) و «مردم جدید» هم گفته‌اند که قصد دارند نامزدهای خود را معرفی کنند.

پوتین که هفتم اکتبر ۷۱ ساله شد، در آخرین روز سال ۱۹۹۹ ریاست‌جمهوری را از «بوریس یلتسین» تحویل گرفت و تا همین حالا هم طولانی‌ترین دوره ریاست‌جمهوری در روسیه را از زمان «ژوزف استالین» داشته و حتی دوره طولانی‌تری را از دوره ۱۸ ساله «لئونید برژنف» تجربه کرده است. سخنگوی کرملین ماه سپتامبر گفته بود اگر پوتین تصمیم به شرکت در انتخابات بگیرد، هیچ کس قادر به رقابت با او نخواهد بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز