۱۸ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

عضو انجمن علمای مسلمان در گفتگو با نگاه نو؛

اسرائیل در موقعیتی نیست که توان تحمیل شرایط را داشته باشد

اسرائیل در موقعیتی نیست که توان تحمیل شرایط را داشته باشد

«شیخ صهیب حبلی»، یکی از اعضای انجمن علمای مسلمان و امام جماعت مسجد ابراهیم «علیه السلام» در صیدا گفت: تجاوز اسرائیل به غزه ثابت کرد که کرانه باختری نیز از گزینه‌ مقاومت حمایت می کند و تسلیم شدن در برابر رژیم اشغالگر را نمی پذیرد.

شیخ حبلی در گفتگو با نگاه نو در خصوص پیشنهاد دشمن صهیونیستی برای ایجاد منطقه حائل با نوار غزه گفت: پروژه‌ها و طرح‌های پیشنهادی رژیم اشغالگر در نوار غزه، ما را به این باور می خواهد برساند که خدای ناکرده آنها بر مقاومت پیروز شده اند و اینک در صدد تحمیل شروطشان هستند اما آنچه در میدان مبارزه در حال وقوع است حاکی از عمیق تر شدن بحران اشغال و بحران ارتش شکست خورده غاصب در برابر ضربات مقاومت است که هر روز خسارات جانی و تجهیزاتی را به آنها وارد می کند.

این مسأله دشمن را در موقعیتی قرار می دهد که اجازه تحمیل شرایط خود را نداشته باشد و این مقاومت و مردم فلسطین هستند که آینده کشور خود را ترسیم می کنند نه اشغالگر که دیر یا زود رفتنی است.

وی افزود: نشانه های زوال و نابودی صهیونیست ها از سحرگاه ۱۶ مهر ۱۴۰۲ با آغاز عملیات پربرکت طوفان الاقصی جلوه گر شده‌ است. از امروز به بعد، هیچ منطقه حائل یا هیچ چیز دیگری پس از فروریختن همه دیوارها و موانع و گنبد آهنین در برابر توسعه کمی و کیفی مقاومت و نفوذ به قلب رژیم اشغالگر با موشک ها و عملیات هایش ،نمی تواند از اشغالگران محافظت کند؛ بنابراین، از این به بعد، هیچ چیز از رژیم اشغالگر و شهرک های آن که اکنون همگی در تیررس محور مقاومت قرار دارند، محافظت نخواهد کرد.

وی در خصوص پیشنهاد برگزاری همه پرسی در فلسطین برای تشکیل یک دولت و پایان دادن به آنچه «اسرائیل» نامیده می شود، ادامه داد: شکی نیست که همه پرسی مردمی واقعیت مردم را تثبیت می کند و آن را به رهبری جدید فلسطینی، خارج از مفهوم توافقنامه اسلو، وادی عربه و کمپ دیوید و همه پروژه های عادی سازی و خیانت به نفع رهبری فلسطین تبدیل می کند و مقاومت به جای چند دستگی های فعلی، یک گزینه ملی، سیاسی و نظامی را در پیش می گیرد.

تجاوز به غزه ثابت کرد که کرانه باختری نیز از گزینه‌ مقاومت حمایت می کند و تسلیم شدن در برابر رژیم اشغالگر را نمی پذیرد؛ بنابراین، همه پرسی مردمی، گام مهمی برای تحکیم واقعیت مقاومت از طریق رهبری سیاسی است که معتقد است مقاومت تنها گزینه برای آزادی فلسطین است و با قدرت خود کرانه باختری و غزه را متحد می کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از سحرگاه ۱۶ مهر ۱۴۰۲، دشمن صهیونیستی، شکستی تاریخی را متحمل شد و چنان سیلی خورد که هرچه قتل‌ عام‌ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین انجام دهد، قادر به محو آثار آن نخواهد شد. با وجود ویرانی ها و خون های ریخته شده توسط دشمن، او از دستیابی به کوچکترین پیروزی، حتی صوری، ناتوان خواهد ماند. تل آویو به دنبال این است که چگونه میزان تلفات جانی و تجهیزاتی خود را پنهان کند و هیچ یک از شعارهایی که توسط رژیم اشغالگر از طریق نتانیاهو و رهبران ارتش شکست خورده اش مطرح شده، تحقق نیافته است چرا که موشک های مقاومت همچنان تل آویو، عسقلان و تمامی شهرهای اشغالی را هدف قرار می دهند و غزه به باتلاقی برای این دشمن وحشی تبدیل شده است که در نبود هیچ عامل بازدارنده و در سایه‌‌ سکوت شرم آور کشورهای عربی و بین المللی، با کشتارهای بیشتر و گرفتن جان کودکان و زنان فلسطینی سعی در سرپوش گذاشتن بر شکست خود دارد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز