۱۴ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

بحران فلسطین به حالت فاجعه انسانی رسیده است

بحران فلسطین به حالت فاجعه انسانی رسیده است

رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مناقشه طولانی‌ مدت در فلسطین اشغالی، شرایط یک فاجعه انسانی واقعی را پیدا کرده است.

به گزارش نگاه نو، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه شامگاه دوشنبه گفت که مناقشه طولانی‌مدت در فلسطین اشغالی، شرایط یک فاجعه انسانی واقعی را پیدا کرده است.

پوتین طی مراسمی در کرملین توضیح داد: «روابط بین‌الملل در برهه بسیار دشواری به سر می‌برد که در آن بحران‌های سیاسی و اقتصادی در جهان افزایش یافته است».

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از پوتین گزارش داد که روسیه آماده همکاری نزدیک با تمام کشورهای دوست برای حل مشکلات مهم منطقه‌ای و جهانی است.

رئیس جمهور روسیه چندی پیش در پیامی به مناسبت روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین، تصریح کرد که تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ یکی از اصلی‌ترین شرط‌ها برای برقراری صلح ماندگار و عادلانه میان فلسطین و رژیم صهیونیستی است.

پیش از این نیز «دیمیتری چوماکوف» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل ضمن توصیف جنگ غزه به‌عنوان «یک درگیری در مقیاس بی‌سابقه»، گفت که خطر گسترش آن کل منطقه غرب آسیا را تهدید می‌کند.

از سوی دیگر، «آناتولی ویکتوروف» سفیر فدراسیون روسیه در فلسطین اشغالی هم ضمن اشاره به حمایت روسیه از وقفه بشردوستانه‌ای که در باریکه غزه برقرار شده، اما گفت که مسکو خواستار دائمی‌ شدن این آتش‌بس است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز