۱۳ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

رجب طیب اردوغان:

قصاب غزه را محاکمه می کنیم

قصاب غزه را محاکمه می کنیم

رئیس جمهور ترکیه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را قصاب غزه خواند و گفت:‌ «نتانیاهو» برنامه های توسعه طلبانه ای دارد که فراتر از غزه، کرانه باختری و قدس است و بر ما واجب است که با نقشه های او مقابله و او را محاکمه کنیم.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سماء»، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از معیارهای دوگانه کشورهای غربی در برخورد با حقوق بشر گفت:‌ غرب سوزاندن قرآن کریم را آزادی بیان می داند در حالی که از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه چشم پوشی می کند.

وی افزود:‌ ما چشم اندازی برای بحث در مورد راهبردهای جدید از جمله محاکمه مقامات رژیم اسرائیل که [در غزه] دست به قتل عام می زنند، داریم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد که ما در حال تهیه و تدوین پرونده های حقوقی لازم برای محاکمه «بنیامین نتانیاهو» هستیم.

وی درباره کمک های ترکیه به مردم غزه گفت: ما کمک های پزشکی و انسان دوستانه را به غزه ارسال و ده ها مجروح فلسطینی را برای درمان در ترکیه پذیرش کرده ایم.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه و هدف قرار دادن مردم بی دفاع این منطقه کرده است که در اثر آن تاکنون بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰ فلسطینی شهید و بیش از ۴۰ هزار نفر دیگر هم زخمی شده اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز