۱۲ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

وزارت خارجه ترکیه:

وحشیگری اسرائیل را نمی‌توان دفاع از خود نامید

وحشیگری اسرائیل را نمی‌توان دفاع از خود نامید

وزارت خارجه ترکیه شامگاه یکشنبه گفت که رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه، قوانین بین‌المللی و حقوق بشر را کاملا نادیده می‌گیرد و وحشیگری اسرائیل را نمی‌توان دفاع از خود نامید.

به گزارش نگاه نو، «اُنجو کِچِلی» سخنگوی این وزارتخانه در واکنش به اظهارات «ایلی کوهن» وزیر خارجه تل‌آویو تصریح کرد: «حملات وحشیانه به غیرنظامیان توسط اشغالگران به هیچ‌وجه دفاع مشروع نیست».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، کِچِلی طی بیانیه‌ای توضیح داد: «همانطور که تاریخِ مناقشه فلسطین و اسرائیل نشان داده، هرچه اسرائیل بیشتر به فلسطینی‌ها ظلم کند و آزادی‌های اساسی را از آنها سلب کند، با مقاومت بیشتری روبه‌رو خواهد شد و فلسطینی‌های بیشتری از حقوق جمعی و فردی خود دفاع خواهند کرد».

وی ادامه داد:‌ «ریشه این مناقشه، اشغال سرزمین‌های فلسطین توسط اسرائیل و همچنین ذهنیت توسعه‌طلبانه و سرکوبی است که قوانین [بین‌المللی] و حقوق بشر را کاملاً نادیده می‌گیرد».

پیش از این، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که ترکیه می‌تواند «میزبان» اعضایی از حماس باشد که در صورت کشته‌نشدن در جنگ، می‌توانند نوار غزه را ترک کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز چندی قبل «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم تروریست صهیونیستی را «قصاب غزه» لقب داده بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز