۱۲ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

فرآیند استیضاح بایدن آغاز میشود؟/ خیزش جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌جمهوری آمریکا

فرآیند استیضاح بایدن آغاز میشود؟/ خیزش جمهوری‌خواهان علیه رئیس‌جمهوری آمریکا

مایک جانسون در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت که به دنبال رای‌گیری برای آغاز رسمی تحقیقات استیضاح جو بایدن بوده و این اقدام را یک گام لازم از سوی جمهوریخواهان می داند.

به گزارش نگاه نو، تارنمای فاکس نیوز به نقل از جانسون نوشت که کاخ سفید در برابر تحقیقات جمهوریخواهان مجلس از تخلفات احتمالی خانواده بایدن سنگ‌اندازی و مانع‌تراشی می‌کند.

نماینده ایالت لوئیزیانا گفت: سه کمیته مجلس مشغول پیگیری شواهد بوده اند اما اکنون کاخ سفید مانع تراشی کرده و از شهادت دو یا سه شاهد وزارت دادگستری و دسترسی به هزاران برگ سند ممانعت می کند.

وی گفت: رای گیری در مورد آغاز رسمی تحقیقات استیضاح در صحن مجلس به جمهوریخواهان اجازه می دهد تا گام های لازم بعدی را بردارند. فکر می کنم که باید در این برهه چنین اقدامی را انجام دهیم.

پیشتر تعدادی از نمایندگان جمهوریخواه گمانه زنی کرده بودند که رای گیری در مورد آغاز رسمی فرآیند تحقیقات استیضاح رئیس جمهوری آمریکا احتمالاً پیش از آغاز تعطیلات ماه دسامبر (۲۴ آذر) انجام شود.

کاخ سفید دیروز به ادعاهای جمهوریخواهان مجلس درباره مانع تراشی دولت جو بایدن در مقابل تلاش ها برای تحقیقات درباره رئیس جمهور و پسرش، هانتر بایدن واکنش نشان داد و آن را غیرقانونی خواند.

جمهوریخواهان در حال بررسی رای گیری رسمی برای مجوز تحقیقات استیضاح بایدن هستند ولی کاخ سفید آن را “غیرقانونی” و اقدامی با هدف بازجویی و کشف اطلاعات مجرمانه توصیف کرده است.

در یادداشت ایان سامز، سخنگوی کاخ سفید، آمده است: ادعاها درباره «کارشکنی» و «مانع تراشی» براحتی با استناد بر حقایق رد می شود.

وی افزود: جمهوریخواهان به هزاران سند و ساعت ها شهادت شوهد دسترسی داشته اند. از جمله آنها بیش از ۳۵ هزار صفحه از اسناد مالی محرمانه، بیش از دو هزار صفحه گزارش مالی وزارت خزانه داری، دستکم ۳۶ ساعت مصاحبه و شهادت شاهدان و اسنادی است که شامل «اطلاعات بسیار محرمانه» و شهادت پلیس فدرال، وزارد دادگستری و اسناد آرشیو ملی است. هیچ یک از این یافته ها آنچه را که آنها امید به کشف آن داشتند، نشان نداد و شواهدی دال بر “مانع تراشی” ارائه نداد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز