۱۱ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

وال استریت ژورنال:

آمریکا حداقل ۱۰۰ بمب ۹۰۰ کیلویی به رژیم صهونیستی ارسال کرده است

آمریکا حداقل ۱۰۰ بمب ۹۰۰ کیلویی به رژیم صهونیستی ارسال کرده است

براساس افشاگری جدید روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال،‌ واشنگتن در حالی از آغاز جنگ غزه دستکم 100 بمب سنگین موسوم به «بمب های سنگرشکن» 900 کیلویی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده، که در محافل عمومی همواره ادعا می کند که از این رژیم خواسته از جان غیرنظامیان محافظت کند.

به گزارش نگاه نو، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی به افشاگری از ابعاد حمایت نظامی آمریکا از رژیم اشغالگر پرداخت و به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن حداقل ۱۰۰ بمب پیشرفته BLU-109 (بمب های سنگر شکن)‌ که هر کدام حدود ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارند، به همراه ده ها هزار سلاح و گلوله توپ دیگر به اسرائیل تحویل داده است.

این روزنامه در گزارش خود، ارسال بمب‌های سنگرشکن از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی را که قابلیت نفوذ به عمق سازه های بتنی را دارد، منتشر کرده است.

وال استریت ژورنال خاطرنشان کرد، آمریکا علاوه بر انتقال بمب های سنگرشکن BLU-۱۰۹، همچنین ۱۵ هزار بمب از انواع دیگر و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارزش صدها میلیون دلار به این رژیم ارسال کرده است که عمدتا از طریق هواپیماهای باری نیروی هوایی از نوع C-۱۷ منتقل شده اند و انتقال آنها تا روزهای اخیر ادامه داشته است.

این رسانه همچنین گزارش داده که همزمان دولت جو بایدن فشارها بر (رژیم) اسرائیل برای شفاف سازی اهداف خود به منظور کاهش تلفات غیرنظامی را افزایش داده است.

در همین زمینه سخنگوی امنیت ملی آمریکا اذعان کرد که ایالات متحده از تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل برای تجدید تجاوزات به نوار غزه پس از پایان آتش بس حمایت می کند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا ادعا کرد که مردم فلسطین به دولتی برای اداره امور به غیر حماس نیاز دارند. غزه باید سرزمین فلسطین باقی بماند و منطقه آن نیز کاهش نمی یابد.

کربی در باره مذاکرات آتش بس و تبادل اسرا اعلام کرد که کاملا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به منظور «تسهیل» روند مذاکرات در این خصوص به دبی سفر کرده است که نشان می دهد طرف فلسطینی باید فهرستی از اسیران رژیم صهیونیستی را برای آزادی آنها ارائه دهد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز