۳ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

مقام سابق پنتاگون:

ارتش اوکراین در آستانه سقوط است

ارتش اوکراین در آستانه سقوط است

داگلاس مک گرگور مشاور سابق پنتاگون با اشاره به فرار پر تعداد نظامیان اوکراینی از میدان نبرد، گفت: ارتش اوکراین در آستانه سقوط است.

به گزارش نگاه نو به نقل از اسپوتنیک، مک گرگور افزود: تعداد زیادی از نیروهای اوکراینی اکنون در حال فرار از میدان جنگ هستند و در ارتش اوکراین، فرماندهان زیادی هستند که کل اعضای واحدهای تحت فرماندهی آنها به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی‌رسد.

این مقام سابق پنتاگون با تاکید بر اینکه کی‌یف از هم‌اکنون این جنگ را باخته است، گفت: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز از قبل راه‌های فرار زیادی برای خود پیش‌بینی کرده است. مک گرگور تاکید کرد: زلنسکی میلیون‌ها اوکراینی را خشمگین و آنها را در مسیر یک فاجعه واقعی هدایت کرد.

رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز