۱ آذر ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

درخواست پاکستان برای عضویت در بریکس در سال ۲۰۲۴

درخواست پاکستان برای عضویت در بریکس در سال ۲۰۲۴

سفیر جدید پاکستان در روسیه اعلام کرد: اسلام‌آباد درخواست پیوستن به گروه کشورهای عضو بریکس در سال ۲۰۲۴ را ارائه کرده و روی کمک مسکو در طول روند عضویت حساب می‌کند.

به گزارش نگاه نو، «محمد خالد جمالی» سفیر جدید پاکستان در روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس»، در پاسخ به این پرسش که آیا کشورش درخواست عضویت در بریکس را ارائه کرده، این موضوع را تایید کرد و گفت اسلام‌آباد قصد دارد در سال ۲۰۲۴ که این گروه تحت ریاست روسیه قرار دارد، به آن بپیوندد.

سفیر اسلام‌آباد افزود: پاکستان مایل است بخشی از این سازمان مهم باشد و ما در حال تماس با کشورهای عضو برای گسترش حمایت عمومی از عضویت پاکستان و حمایت خاص از سوی روسیه هستیم.

«سرگی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه اوایل اکتبر گفت بریکس قصد دارد با فهرستی از نامزدها برای وضعیت کشورهای شریک پیش از اجلاس آتی در کازان در سال ۲۰۲۴ به توافق برسد. به گفته وی، در طول ریاست روسیه بر بریکس، توجه ویژه به گسترش «حلقه دوستان بریکس» از جمله در آمریکای لاتین خواهد شد.

دوم شهریورماه بود که به دنبال سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران به ژوهانسبورگ، «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به عنوان میزبان نشست سران بریکس خبر داد که این گروه متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی از ایران، عربستان سعودی، امارات عربی متحده، مصر و آرژانتین برای عضویت دعوت کرد.

طبق برنامه اعلامی، قرار است آرژانتین، ایران، عربستان سعودی، مصر، امارات عربی متحده و اتیوپی از اول ژانویه ۲۰۲۴ (۱۱ دی ۱۴۰۲) به طور کامل عضو گروه بریکس شوند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز