۲۹ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

ناصر کنعانی:

گروههای مقاومت در منطقه از ایران فرمان نمی گیرند

گروههای مقاومت در منطقه از ایران فرمان نمی گیرند

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز در نشست خبری هفتگی خود اظهار داشت: گروههای مقاومت در منطقه از ایران فرمان نمی گیرند.

به گزارش نگاه نو، کنعانی درباره اظهارات نتانیاهو درباره توقیف بندر اسرائیلی در یمن و نسبت دادن آن به ایران نیز گفت: این اتهام زنی‌ها باطل و ناشی از شرایط بغرنجی است که این رژیم با آن دست به گریبان است. بارها اعلام کردیم گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان کشورها و ملت‌های خود هستند. براساس منافع خود و کشورها و ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند به صورت خودجوش اقدام می‌‌کنند. این گونه اظهارات در چارچوب فرافکنی و برای فرار از شرایط بغرنجی است که رژیم صهیونیستی با آن مواجه است.

این رژیم نمی‌تواند بپذیرد که شکست راهبردی را از یک گروه فلسطینی متحمل شده و به انحاء مختلف در تلاش است با اتهام زنی به دیگران و ایران توجیهی برای شکست فاحش خود پیدا کند. این اتهام زنی‌ها باطل است و فایده‌ای برای این رژیم شکست خورده متصور نیست.

وی گفت: ادامه و تشدید درگیری‌ها در منطقه نتیجه حمایت‌های همه جانبه سیاسی و نظامی و تداوم سیاست‌های جانبدارانه دولتمردان آمریکا از اقدامات جنایتکارانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی است و در استمرار حملات هوایی و بی وقفه و قتل عام گسترده این رژیم است که در سایه حمایت آمریکا علیه مردم مظلوم غزه مرتکب شده است. پشتیبانی همه جانبه و نامحدود دولت آمریکا از جنایات جنگی این رژیم با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه شده است.

اقدام دولت آمریکا در مخالفت سرسختانه با هر قطعنامه‌ای در شورای امنیت که متضمن و مشتمل بر درخواست برای برقراری آتش بس فوری و قطعی است. اینها از جمله اقداماتی است که شرایط غزه و وضعیت انسانی در نوار غزه را بغرنج، پیچیده و اسفناک و دردناک کرده است. اینها باعث واکنش نیروهای مقاومت در منطقه می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: گروه‌های مقاومت هشدار داده‌اند که در صورت عدم پایان دادن به جنایات جنگی و حملات علیه فلسطینی‌ها در غزه گروه‌‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود. بارها این هشدار را به آمریکا دادند. موج گسترده جهانی مخالفت با تداوم جنگ علیه غزه و حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی این است که ملت‌های دنیا از آنچه در غزه در حال صورت است عصبانی هستند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز