۲۹ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

ولادیمیر پوتین:

روسیه و چین در تلاش برای حل چالش‌های بین‌المللی مهم هماهنگ هستند

روسیه و چین در تلاش برای حل چالش‌های بین‌المللی مهم هماهنگ هستند

رئیس جمهوری روسیه امروز دوشنبه گفت: مسکو و چین در مسیر حل مشکلات کلیدی بین‌المللی هماهنگ هستند که به ایجاد نظم جهانی دموکراتیک و عادلانه کمک می کند.

به گزارش نگاه نو، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: ولادیمیر پوتین در پیام استقبال از شرکت کنندگان در نشست «گفت و گوی حزب روسیه متحد و حزب کمونیست چین» ضمن بیان این مطلب افزود: روابط مسکو- پکن در سطح بالا و بی‌سابقه‌ای از مشارکت جامع و راهبردی قرار دارد.

وی افزود: پروژه های مشترک بزرگی در بخش های اقتصاد، حمل و نقل، انرژی، مسائل انسان دوستانه و سایر حوزه ها در حال اجرا است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین گفت: مسکو و پکن بر اساس روابط دوجانبه و در چارچوب سازمان همکاری شانگهای (SCO)، بریکس (قدرت های اقتصادی نوظهور جهان) و دیگر ساختارهای چندجانبه، تلاش های خود را برای حل مشکلات عمده بین المللی هماهنگ می‌کنند که به ایجاد یک نظام جهانی عادلانه و دموکراتیک کمک می‌کند.

پوتین افزود: اقدامات سازنده حزب روسیه متحد و حزب کمونیست چین به پیشرفت در روابط دوجانبه کمک می کند.

رئیس جمهوری روسیه در این زمینه گفت: تماس های مداوم نهادهای مرکزی دو طرف و ساختارهای منطقه ای، امکان تبادل مفید تجربیات در حوزه فعالیت های حزبی، پارلمانی و عمومی را ایجاد می کند و به ما کمک می کند گفت و گوهای کاملی درباره طیفی از مسائل سیاسی در دستور کار روابط دو جانبه و در عرصه بین المللی داشته باشیم.

پوتین در اوایل ماه جاری گفته بود «مسکو و پکن هیچ ائتلاف نظامی را بر اساس الگوی اتحادهای جنگ سرد تشکیل نمی‌دهند» و تعامل میان کشورهای ما، «عاملی مهم در تثبیت» امنیت جهانی است.

وی با بیان این که دو کشور در زمینه اقتصادی به طور موثری همکاری می‌کنند، اظهار داشت: روابط تجاری و اقتصادی با سرعت خوبی در حال توسعه است. ما زودتر از موعد مقرر به اهداف خود می‌رسیم.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد: از آنجایی که زمینه‌های فناوری پیشرفته، از جمله فضا و سلاح‌های مدرن در اولویت قرار دارند، ارتباط میان روسیه و چین در حوزه نظامی به سطح جدیدی می‌رسد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز