۲۹ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

اختصاصی نگاه نو؛

شکایت سازمان مبارزه با فرار از مجازات از نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی

شکایت سازمان مبارزه با فرار از مجازات از نتانیاهو به عنوان جنایتکار جنگی

ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات، از 8 اکتبر تاکنون دو شکایت ارائه کرده است و در حال آماده سازی مستندات و مدارک جهت سومین شکایت مفصل است. به همین منظور تعدادی از اعضای این سازمان به همراه رئیس آن، مجدداً عازم لاهه خواهند شد.

در خلاصه دو شکایت که نسخه‌ ای از آن برای خبرگزاری «نگاه نو» ارسال شده، است: ما این شکایت را از طرف تمامی اعضای سازمان و جامعه بین المللی به دادگاه کیفری بین المللی، دفتر دادستان عمومی در لاهه‌ هلند تقدیم می کنیم؛ زیرا اسرائیل و دیگر متهمان، مرتکب جنایات جنگی و جنایاتی علیه بشریت شدند از جمله، تخریب و حمله به رسانه ها و کشتار خبرنگاران و حمله به مسجد الاقصی، تخریب برج ها و منازل در غزه، کشتار غیرنظامیان و کودکان، قطع غذا، آب و دارو. علاوه بر این اسرائیل از سلاح های غیرقانونی و بمب های فسفری نیز استفاده می کند.

شکایت از افراد زیر صورت گرفته است:

۱- بنیامین نتانیاهو: متولد اکتبر ۱۹۴۹، سیاستمدار اسرائیلی و نخست وزیر اسرائیل

۲- یوآو گالانت، وزیر جنگ، متولد ۸ نوامبر ۱۹۵۸

۳- هرزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل متولد ۱۷ دسامبر ۱۹۶۷

۴- افراد فوق با تعداد زیادی از افسران و سربازان و فرماندهان که نامشان بعدا ذکر خواهد شد مشارکت در جرم دارند.

۵- رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، جو بایدن، متولد ۲۰ نوامبر ۱۹۴۲

۶- جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلستان. متولد ۴ سپتامبر ۱۹۶۹.

۷- آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان.

۸- آنتونیو تاجانی، وزیر امور خارجه ایتالیا

بر اساس کلیه‌ حقایقی که در دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه ارائه می‌کنیم و طبق شهادت‌ برخی سازمان‌های حقوق بشری و شخصیت‌های بین‌المللی و گزارش‌های رسانه‌ای؛ نامبردگان در جنایات صورت گرفته در غزه و سایر نقاط فلسطین اشغالی مشارکت دارند.

با استناد به بررسی ها هر یک از افراد مذکور در این توطئه سهیم هستند، خلاصه ای از حقایق این پرونده:

“اسرائیل” مرتکب جنایات سرکوب گرانه ای شده که تبدیل به بخشی از فرهنگ روزمره اش شده است و این رژیم کنوانسیون های بین المللی حقوق بشر را نقض کرده است.

این رژیم ابتدا دست به اشغال این سرزمین زد و حتی خارج از فلسطین نیز فلسطینیان را تحت پیگرد قرار داد چرا که آنها نمی خواهند نام فلسطین به هیچ عنوان شنیده شود و با هر چیزی که به فلسطین تعلق داشته باشد، سر جنگ دارند.

آنچه امروز شاهد آن هستیم واقعیتی مبتنی بر تروریسم است، کابینه ای تروریستی با فرهنگ ظلم و بی عدالتی و تبعیض نژادی .

رژیم صهیونیستی با حمایت ایالات متحده آمریکا و انگلیس، فرانسه و تعدادی دیگر از کشورهای اروپایی به جنایات خود ادامه داده و همه‌ قوانین بین‌المللی، حقوق بشر و کلیه قراردادها و معاهدات بین‌المللی را نقض کرده است. اهم آن ها عبارتند از : چهار کنوانسیون ژنو سال ۱۹۴۹، کنوانسیون لاهه مربوط به حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات بین المللی و کنوانسیون حقوق کودک ۱۹۴۹ و ۱۹۸۹

طبق همه‌ بندهای سازمان ملل، رژیم صهیونیستی ناقض قوانین است. وقتی از نسل کشی صحبت می کنیم، بهترین نمونه ، آن چیزی است که امروز در غزه از نظر کشتار و نسل کشی غیرنظامیان و کودکان، گرسنگی و محرومیت آنها از درمان، آب و برق در حال وقوع است. پاکسازی قومی که از ابتدای اشغال در روز « نکبت» رخ داد، امروز دوباره در غزه رخ می دهد، قتل عام هایی که اشغالگران علیه فلسطینی ها انجام داده اند، مانند کشتار دیر یاسین، کفر قاسم، صبرا، شتیلا و بسیاری دیگر، شاهدان عینی بر جنایات اشغالگران، علیه بشریت و جنایات جنگی و جنایات نسل کشی هستند.

علیرغم قطعنامه ها و توافق نامه های صادر شده به نفع مردم فلسطین، بر اساس قوانین بشردوستانه و بین المللی، و بر اساس چهار کنوانسیون ژنو صادر شده در ۱۲ اوت ۱۹۴۹ و پروتکل های مصوب الحاقی آنها در سال ۱۹۷۷ توسط سازمان ملل متحد و ۱۹۰ کشور ، مردم فلسطین در طول این مدت در معرض بی عدالتی و اجحاف بوده اند.

هیچ قطعنامه ای وجود ندارد که اسرائیل آن را نقض نکرده باشد، از جمله کشتار عامدانه، نسل کشی، بردگی، کوچاندن اجباری جمعیت، زندان، شکنجه، آپارتاید، و کشتن مجروحان به طور مستقیم یا با جلوگیری از ورود آمبولانس ها و پرسنل پزشکی و هدف قرار دادن آنها و هدف قرار دادن و تخریب بیمارستان ها.

سازمان ما، ICAI-HOKOK، تأیید می کند که نیروهای اشغالگر فرصت را برای تعمیق کنترل خود بر شهر قدس، غزه و فلسطین اشغالی از دست نمی دهند. ۷۵ سال از ۱۵ می ۱۹۴۸ سرآغاز اشغالگری ر‍ژیم صهیونیستی می گذرد.

امروز خوانده‌ این دادخواست، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، برای رساندن پیامی خونین از طریق سرکوب وحشیانه و تجاوزات گسترده نیروهای اشغالگر به غزه ، دست یاری به سوی افراط گرایان دراز کرده و همچنان به جرایم خود علیه مسجد الاقصی و نقض مکرر قوانین و قطعنامه های بین المللی ادامه می دهد.

تطبیق جنایات مسئولان و حامیان اسرائیل بر اساس اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی:

اجبار عامدانه عده ای، بر پذیرش شرایط خاص معیشتی با هدف حذف فیزیکی آنها.

این ماده قانونی منطبق بر شرایط محاصره کامل نوار غزه و قطع برق و سوخت و غذای ساکنان غزه است.

ماده ۲۵: به منظور تسهیل در ارتکاب چنین جرمی، با استفاده از کمک دیگران یا تحریک آنها، باید برای انجام آن یا تلاش برای اقدام به آن، وسایل لازم مهیا شود. از همین رو اسرائیل نیز مردم خود را مسلح کرد و از کشورهای بزرگ برای ارتکاب این جنایات کمک خواست.

بند (ه) ماده ۲۵: در آن بطور مستقیم و علنی دیگران را به نسل کشی تحریک می کند. این تحریک در گفته‌ی یوآو گالانت، وزیر جنگ اسرائیل آشکار بود که گفت: “ما با حیوانات انسان نما می جنگیم و بر این اساس عمل می کنیم.”

در رابطه با ارتکاب جنایات جنگی، ماده ۸ اساسنامه رم دادگاه کیفری بین المللی تصریح دارد که قتل عمد، نقض فاحش کنوانسیون های ژنو ۱۹۴۹ است.

خوانده های این دادخواست باید طبق ماده ۸ (۲) (أ) محکوم شوند.

*از نظر شکنجه و رفتار غیرانسانی، مردم فلسطین در معرض رنج شدید روانی هستند. فلسطینی ها هر شب با قطع برق و ادامه بمباران ها، نسبت به امنیت جانی خود بیمناک هستند.

*تخریب و تصرف گسترده دارایی ها که با ضرورت نظامی توجیه نشده و به طور غیرقانونی و خودسرانه انجام می شود.

خوانده شدگان باید طبق ماده ۸ (۲) (أ) محکوم شوند.

قانون بین‌الملل درگیری های مسلحانه

مشروط بر اینکه این گونه سلاح ها، گلوله ها، مواد و روش های جنگی مشمول ممنوعیت همه جانبه‌ مندرج در پیوست این اساسنامه باشد که اصلاحات آن مطابق با مقررات مربوطه‌ مندرج در مواد ۱۲۱ و ۱۲۳ صورت پذیرفته است.

ماده ۸ (۲) (ب) (۲۵): گرسنگی دادن عمدی به غیرنظامیان به عنوان یک روش جنگی و محروم کردن آنها از ضروریات زندگی

بستن کلیه‌ راه های ارتباطی نوار غزه به منزله مجازات دسته جمعی در مقیاسی بی سابقه است. تمامی گذرگاه های بین غزه و اسرائیل از روز جمعه ۶ اکتبر بسته شده است. از آن زمان تا کنون هیچ فرد یا کالایی از هیچ گذرگاهی وارد غزه نشده و یا از آن خارج نشده است.

این خلاصه ای از شکایت و مواد قانونی استناد شده به آن است.

می صبحی الخنساء

رئیس ائتلاف بین المللی مبارزه با فرار از مجازات

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز