۲۶ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

تاثیر جنگ غزه بر انتخابات آتی ایالات متحده

تاثیر جنگ غزه بر انتخابات آتی ایالات متحده

دینا دخل الله، در تحلیلی به بررسی حوادث کنونی نوار غزه، حمایت بی چون و چرای دولت بایدن از صهیونیست ها و کاهش محبوبیت وی و نیز تاثیر این رویداد بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پرداخته است.

به گزارش نگاه نو، وی می گوید: به نظر می رسد مشکل رییس جمهور کنونی ایالات متحده جو بایدن تنها شکست دادن رقیب جدی اش در انتخابات یعنی دونالد ترامپ نیست، بلکه با مشکلات دیگری نیز روبرو بوده و از جمله این که نظر سنجی ها از کاهش محبوبیت بایدن در میان بدنه جوان آمریکا خبر می دهند و این که حتی در میان هم حزبی هایش (دموکرات ها) نیز منتقدان وی رو به فزونی نهاده و بیشترین انتقاد نیز به دلیل حمایت آشکار دولت بایدن از کابینه اسراییل در جنگ افروزی و کشتار مردم فلسطین با جانبداری دولت آمریکا به شمار می رود.

نماینده ایالت میشیگان که از حزب دموکرات بوده با عبارت گزنده ای دولت بایدن را به باد انتقاد گرفته و در ویدئویی که از وی منتشر شده اظهار داشته بایدن از نسل کشی فلسطینیان حمایت می کند.

این گونه موضعگیری ها حکایت از کاهش محبوبیت و نیز جایگاه بایدن در جامعه آمریکا به ویژه میان مسلمانان و اعراب دارد. از سوی دیگر ۶۸ درصد از اعراب ساکن ایالات متحده آمریکا خواهان توقف فوری حملات صهیونیستها و برقراری آتش بس در نوار غزه بوده و باور دارند آمریکا باید کمک های نظامی خود به اسرائیل را متوقف کند.

همچنین گروه بسیاری از مردم آمریکا در این فکر هستند به دلیل حمایت گسترده ایالات متحده از اسرائیل، انتخابات ریاست جمهوری آتی در ایالات متحده را تحریم کرده و در آن مشارکت نداشته باشند. از این رو می توان گفت آینده جنگ غزه بر رویدادهای سیاسی ایالات متحده نقشی مهم برجای خواهد گذاشت و حتی به کاهش حضور مردم در انتخابات منجر شود و ممکن است در نتیجه انتخابات نیز تاثیرگذار باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز