۲۴ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

سفیر روسیه در تل آویو:

احتمال گسترش درگیری‌های خاورمیانه بسیار زیاد است

احتمال گسترش درگیری‌های خاورمیانه بسیار زیاد است

سفیر روسیه در سرزمین‌های اشغالی گفت: احتمال گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل به سایر کشورهای منطقه خاورمیانه بسیار زیاد است.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی ویکتوروف روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره گسترش درگیری ها به شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اظهار داشت: سطح رویارویی بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها و میزان گسترش درگیری ها در منطقه بسیار بالا است.

وی همچنین به اهمیت ممانعت از گسترش درگیری ها اشاره کرد و افزود: لازم است که علیه این روند به سرعت اقدام شود.

سفیر روسیه گفت: سیاست های آمریکا یکی از دلایل اصلی چنین تشدید تنشی در منطقه است و اوج گیری یا تشدید کنونی این رویارویی به شکل عمده نتیجه سیاست های شکست خورده ایالاتمتحده در خاورمیانه است.

این دیپلمات روس اضافه کرد: آمریکایی ها بسیاری از فرآیندها را ربوده، منافع کشورها و مناطق را در نظر نگرفته و تلاش کردند توافق های به ظاهر جذاب را نهایی کنند.

ویکتوروف تاکید کرد: اقدام های آمریکا با هدف حل و فصل مناقشه کنونی نیست، بلکه برای تشدید اوضاع به منظور کسب فرصتی برای دیکته کردن شرایط خود است.

وی ادامه داد: آمریکا به جای اینکه شکست های خود را به رسمیت شناخته و به اقدام های جمعی در منطقه بپیوندد، بار دیگر خط اقدامات یک جانبه را ادامه داده و اسرائیل را به اتخاذ تدابیر دشواری که نباید در شرایط کنونی انجام شوند، سوق می دهند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز