۲۴ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

رئیس جمهور برزیل:

اقدامات اسرائیل برابر با تروریسم است

اقدامات اسرائیل برابر با تروریسم است

«لولا داسیلوا» رئیس‌جمهوری برزیل اطمینان داد سازمان ملل متحد به دلیل ناتوانی در تاثیرگذاری واقعی بر درگیری‌هایی که در جهان در حال وقوع است، همچون بحران انسانی کنونی ناشی از حملات رژیم صهیونیستی در غزه، «دیگر ارزشی ندارد».

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای اسپوتنیک موندو، رئیس‌جمهوری برزیل با انتقاد از عملکرد آمریکا در وتوی تصمیم شورای امنیت برای ایجاد وقفه‌های بشردوستانه در فلسطین خاطرنشان کرد که ساختار سازمان ملل متحد که پس از جنگ جهانی دوم تاسیس شد، قدیمی است.

داسیلوا اعلام کرد: فقط یک کشور حق وتو داشت و آن (پیشنهاد) را وتو کرد و آن کشور ایالات متحده بود. این غیرقابل درک است، قابل قبول نیست. به همین دلیل ما برای تغییر سازمان ملل مبارزه کردیم. سازمان ملل متحدِ ۱۹۴۵ دیگر در سال ۲۰۲۳ ارزشی ندارد.

رئیس‌جمهوری برزیل افزود: به همین دلیل ما می‌خواهیم تعداد اعضا و نحوه عملکرد آن را تغییر دهیم و به حق وتو پایان دهیم.

داسیلوا با اشاره درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین یادآور شد که این کشور آمریکای جنوبی در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) قطعنامه‌ای را به بالاترین نهاد تصمیم‌گیر سازمان ملل ارائه کرد که در آن پیشنهاد لغو دستور تحمیل شده توسط اسرائیل بر غیرنظامیان مبنی بر تخلیه تمام مناطق شمال غزه و انتقال به جنوب این باریکه مطرح شد.

قطعنامه S/۲۰۲۳/۷۷۳ همچنین وقفه‌های بشردوستانه برای اجازه ارسال کمک به غیرنظامیان توسط آژانس‌های امدادی سازمان ملل متحد و شرکای آنها و همچنین کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمان‌ها را خواستار شد.

۱۲ عضو از ۱۵ عضو شورای امنیت از این قطعنامه حمایت کردند، اما واشنگتن آن را وتو کرد چرا که طبق رویکرد آمریکا، به حق اسرائیل برای دفاع از خود اشاره‌ای نکرده بود.

داسیلوا با بیان اینکه درگیری‌های جاری در خاورمیانه «باورنکردنی» است، بار دیگر انتقاد خود مبنی بر اینکه حمله رژیم اسرائیل به غزه «برابر با تروریسم» است را تکرار کرد.

وی گفت: کاری که اسرائیل با بیمارستان‌ها، کودکان و زنان انجام می‌دهد، نگرشی برابر با تروریسم است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز