۲۴ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

رسانه ها خبر دادند؛

ایجاد مکانیسم همکاری عملی اقتصادی میان چین و کره جنوبی

ایجاد مکانیسم همکاری عملی اقتصادی میان چین و کره جنوبی

در پی جلسه برنامه‌ریزی اقتصادی مقام‌های رسمی از چین و کره جنوبی، رسانه دولتی چین از تشکیل مکانیسم همکاری عملی اقتصادی میان دو کشور خبر داد.

به گزارش نگاه نو، این تصمیم روز گذشته طی جلسه نمایندگان کره جنوبی و چین از صنایع متنوع شامل بخش خودرو اتخاذ شد که فصلی جدید در روابط اقتصادی چین- کره جنوبی رقم خواهد زد.

وزیران دارایی چین و کره جنوبی نیز با تبادل دیدگاه های دوجانبه به بررسی راه هایی برای تقویت همکاری در زمینه های متنوع اقتصادی و صنعتی پرداختند.

پیش تر در بحبوحه نگرانی های جهانی در مورد تامین تراشه های نیمه هادی، وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، در بیانیه ای اعلام کرد چین و کره جنوبی برای افزایش تبادل نظر و همکاری در مورد ریزتراشه ها توافق کرده اند.

در پی ممنوعیت شرکت آمریکایی تراشه سازی تکنولوژی میکرون در چین، جای خالی این شرکت در بازار چین توسط غول های تراشه سازی کره جنوبی از جمله سامسونگ و اس کی هینیکس پر شده است و در میان سیاستمداران آمریکایی درخواست ها برای اجازه نداشتن این شرکت ها برای کار در بازار چین روز به افزایش است که به باور کارشناسان کره جنوبی این موضوع باید از سوی آمریکا مورد پذیرش و احترام قرار گیرد.

ایالات متحده به بهانه امنیت ملی، کشورهای دیگر را تحت فشار قرار داده است تا دسترسی چین به تراشه های پیشرفته را محدود کنند. بر اساس داده های وزارت تجارت کره جنوبی، حدود ۴۰ درصد از صادرات تراشه های کره جنوبی به چین ارسال می شود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز