۱۵ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

چین و امارات؛

شورای امنیت برای بررسی جنگ غزه نشست برگزار کند

شورای امنیت برای بررسی جنگ غزه نشست برگزار کند

به گفته یک منبع دیپلماتیک، چین و امارات خواستار جلسه محرمانه امروز شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی تحولات غزه بویژه حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی جبالیا و کاروان آمبولانس نزدیک بیمارستان الشفا شدند.

به گزارش نگاه نو، یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری روسی «تاس» گفت چین و امارات خواستار جلسه امروز (دوشنبه، ۱۵ اّبان) شورای امنیت سازمان ملل درباره درگیری‌های فلسطینی-اسرائیل پشت درهای بسته شدند.

این منبع گفت چین و امارات خواستار برگزاری نشستی در روز دوشنبه (ساعت هشت شب به وقت روسیه) شدند که حملات به اردوگاه فلسطینی جبالیا در شمال نوار غزه و کاروان آمبولانس‌ها نزدیک بیمارستان مرکزی الشفا را به طور ویژه مورد بحث قرار خواهد داد.

ماه پیش شورای امنیت سازمان ملل نتوانست هیچ یک از چهار پیش‌نویس قطعنامه درباره درگیری‌ها را تصویب کند. طبق این گزارش، ۱۰ عضو غیردائم شورای امنیت در حال حاضر مشغول تهیه پیش‌نویس خود هستند که انتظار می‌رود مفاد پیش‌نویس‌های قبلی را شامل شود.

پیش‌تر «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها در اردوگاه جبالیا که بیش از ۱۰۰ شهید و ۳۰۰ زخمی داشت، گفت پکن از تعداد زیاد تلفات غیرنظامیان بر اثر حمله هوایی به اردوگاه آوارگان غزه شوکه شده و به شدت چنین حمله‌ای را محکوم می‌کند.

منابع خبری همچنین جمعه ۱۲ آبان گزارش دادند رژیم صهیونیستی به آمبولانسی که در حال انتقال زخمی‌ها از بیمارستان الشفا به گذرگاه رفح بود حمله کرد. مدیر مجتمع پزشکی الشفا گفت گروهی از کادر درمان و امدادگران در حمله رژیم صهیونیستی به درب ورودی این مجتمع به شهادت رسیدند. طبق گزارش‌ها، در این حمله دست‌کم ۶۰ نفر شهید و مجروح شدند.

وزیر بهداشت فلسطین یکشنبه در سی‌امین روز از تداوم جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین در پیامی به جهانیان نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان همه چیز را در نوار غزه مورد هدف قرار می‌دهد؛ با جنایات آن مخالفت کنید. ۳۰ روز کشتار کافی نیست؟

یکشنبه همچنین وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد با ۱۰ جنایت جدید اشغالگران در ساعات اخیر، تعداد شهدا به ۹۵۰۰ نفر رسیده است. «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت رژیم صهیونیستی طی ساعات گذشته ۱۰ قتل‌عام بزرگ انجام داده است؛ در این حملات ۲۳۱ نفر به شهادت رسیدند. تعداد کشتارهایی که رژیم صهیونیستی عمداً علیه خانواده‌ها در نوار غزه انجام داد به ۱۰۰۶ قتل‌عام رسیده است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز