۱۰ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

در گزارشی اعلام شد؛

ظهور امپراتوری جدید اقتصادی چین با چهره‌ای جدید

ظهور امپراتوری جدید اقتصادی چین با چهره‌ای جدید

با ظهور چهره جدید «هی لیفنگ» در اقتصاد چین که یکی از قدرتمندترین معاونان شی جین پینگ رئیس جمهوری این کشور به شمار می رود، اقتصاد چین وارد مرحله جدیدی خواهد شد.

به گزارش نگاه نو به نقل از رویترز، هی لیفنگ ۶۸ ساله به عنوان یکی از چهار معاون نخست وزیر طی جلسه سالانه پارلمان چین در ماه مارس ( اسفند/ فروردین ) جایگزین لیو هی شده است.حوزه کامل کارهای وی تا روز یکشنبه و هنگامی که رسانه دولتی از او به عنوان رئیس بدنه اقتصادی حزب کمونیست یاد کرد نامشخص بود.

قرار است هی لیفنگ از سوی ناظران چینی به سمت ریاست کمیسیون مالی مرکزی جدید که بالاترین رتبه بندی نظارت مالی چین است منصوب شود تا کنترل صنایع مالی ۶۱ تریلیون دلاری این کشور را تقویت کند. بدین ترتیب وی با مشکل تنگنای بدهی دولت محلی و رکود در بخش دارایی روبه روست که به بحران هایی تبدیل شده اند که از نظر اقتصاددانان تهدیدی برای پتانسیل رشد دراز مدت دومین اقتصاد بزرگ دنیاست.

ماه گذشته وی به همراه شی جینپینگ برای نخستین بار به بانک مرکزی چین رفت و نقشی کلیدی در مذاکرات تجاری با واشنگتن و اروپا در بحبوحه افزایش تنش های ژئوپولتیکی ایفا می کند.

به گفته یک کارشناس سیاسی که خواست نامش فاش نشود هی لیفنگ برخلاف لیو هی عمدتا سیاست های رئیس جمهوری چین را اجرایی می کند.

پکن از برنامه های انگیزشی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی حمایت می کند، اما اقتصاددانان هشدار می دهند چین ممکن است بدون انجام اصلاحات ساختاری عمیق برای مدتی طولانی با رشد پایین اقتصادی مواجه شود.

در سال ۲۰۱۴ هی به عنوان نائب رئیس کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی که سازمان دولتی برنامه ریزی است منصوب شد و در سال ۲۰۱۷ کنترل کامل را بدست گرفت. از آن زمان وی همواره رئیس جمهوری چین را در سفرهای داخلی، جلسات دیپلماتیک و سایر دیدارها همراهی می کند.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز