۱۰ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

امروز انجام شد؛

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای درباره اوضاع غزه

رایزنی امیرعبداللهیان با همتای ترکیه‌ای درباره اوضاع غزه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در آنکارا حضور دارد با همتای ترکیه‌ای خود دیدار کرد و درباره اوضاع جاری غزه به گفتگو پرداخت.

به گزارش نگاه نو، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و به منظور دیدار و گفتگو با مقامات عالیرتبه ترکیه درباره اوضاع جاری در غزه و رایزنی درباره راه‌های پایان دادن به جنایات جنگی و نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، در آنکارا حضور دارد، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) دهم آبان ماه با حضور در محل وزارت امور خارجه ترکیه با «هاکان فیدان» همتای ترکیه‌ای خود دیدار و گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان پیش از ترکیه نیز سفری به دوحه داشت و با امیر و وزیر خارجه قطر و همچنین اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار و درباره اوضاع غزه به گفتگو پرداخته بود.

دولت ترکیه نیز دیروز در بیانیه‌ای با اشاره به سفر وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده بود که امیرعبداللهیان در این سفر با «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه‌ دیدار و دو طرف درباره اوضاع فلسطین، تحولات جاری در منطقه‌ و همچنین مناسبات دوجانبه گفتگو خواهند کرد.

امیرعبداللهیان و هاکان فیدان در طی تحولات اخیر در فلسطین در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی در جده دیدار کرده بودند و اول آبان ماه نیز فیدان برای شرکت در نشست وزرای خارجه فرمت ۳+۳ به تهران سفر کرده بود. فیدان پیش از این در ۱۲ شهریور ماه و در نخستین دیدار رسمی دوجانبه‌ بعد از تصدی وزارت خارجه به تهران سفر کرد.

قرار است امیرعبداللهیان در این سفر با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه نیز دیدار و گفتگو کند. سفر امیرعبداللهیان به ترکیه در چارچوب دور جدید رایزنی‌های منطقه‌ای ایران درباره اوضاع غزه صورت گرفته است. وی در دور اول این سفرها به چهار کشور منطقه شامل عراق، لبنان، سوریه و قطر رفته بود و همچنین در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده نیز حضور یافته بود.

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و در دوران وزارت خارجه هاکان فیدان است و چهارمین سفر امیرعبداللهیان به ترکیه پس از تصدی وزارت امور خارجه است. او اسفند سال گذشته و در دوران وزارت خارجه مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه پیشین ترکیه برای ابراز همدردی با مقامات و مردم ترکیه در پی زلزله در این کشور و بازدید از مناطق زلزله زده به ترکیه سفر کرده بود.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز