۷ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

شینهوا گزارش داد؛

تداوم سرمایه‌گذاری چین در کشورهای عربی؛ بانک چینی با امارات همکاری می‌کند

تداوم سرمایه‌گذاری چین در کشورهای عربی؛ بانک چینی با امارات همکاری می‌کند

یک رسانه چینی اعلام کرد که بانک توسعه زیرساخت آسیا متعلق به چین با امارات به عنوان میزبان هشتمین نشست اعضای کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیم سازمان ملل در توسعه سرمایه‌گذاری انرژی‌های پاک همکاری می‌کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از خبرگزاری شینهوا، بانک توسعه زیر ساخت آسیا (AIIB) چین با همکاری امارات، توسعه ساختارهای مالی را برای افزایش میزان سرمایه گذاری خصوصی و دولتی ادامه خواهد داد.

جین لیکون رئیس بانک توسعه زیر ساخت آسیا در مورد این همکاری، گفت: این اقدام گام مهمی برای پیشبرد توافقات پاریس و سند ۲۰۳۰ است. وی افزود: ما به همکاری با همه شرکا در راستای ایجاد رویکردهای نوآورانه، سرمایه گذاری بدون سقف و ارائه وام در مواقع نیاز، ادامه خواهیم داد.

سلطان احمد جابر وزیر کشور امارات هم در این دیدار خاطرنشان کرد دو طرف با جذب منابع مالی و سرمایه های خصوصی، از طرح های مناسب با جامعه ای مقاوم با تغییرات اقلیمی حمایت کنند.

دو طرف همچنین از توسعه ساختارهای مالی توسعه چند جانبه و تقویت سطح همکاری های دولتی از راه پشتیبانی موثر و تبادل دانش حمایت خواهند کرد.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین اخیرا در تماس تلفنی با شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان همتای اماراتی خود تاکید کرد: پکن در توسعه ابوظبی بر اساس تفاهم نامه های موجود همکاری لازم خواهند داشت.

وی افزود: پکن از میزبانی امارات برای بیست هشتمین نشست اعضای کنوانسیون چارچوب تغییر اقلیم سازمان ملل در امارت متحد عربی حمایت خواهد کرد و آماده ارتقای هماهنگی راهبردی با امارات در صحنه جهانی، حمایت مشترک از چندجانبه گرایی واقعی، مخالفت با یکجانبه گرایی و قلدری برخی دولت ها است. وانگ تاکید کرد که امارات شریک استراتژیک مهم چین در خاورمیانه است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز