۳ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

رئیس‌جمهوری برزیل:

حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک توسط اسرائیل را توجیه نمی‌کند

حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک توسط اسرائیل را توجیه نمی‌کند

رئیس‌جمهوری بزریل در انتقاد از اقدامات رژیم صهیونیستی در قبال فلسطین اعلام کرد که حمله حماس، کشتن میلیون‌ها کودک توسط رژیم صهیونیستی را توجیه نمی‌کند.

به گزارش نگاه نو به نقل از تارنمای خبرگزاری ائوروپا پرس، لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل در برنامه هفتگی «گفتگو با رئیس‌جمهوری» گفت، به دلیل اینکه حماس، حمله علیه اسرائیل انجام داده، تل آویو مجاز نیست میلیون‌ها انسان بی‌گناه را بکشد.

داسیلوا یادآور شد که با هدف میانجیگری برای یافتن راه حلی برای پایان این درگیری، با سران چند کشور از جمله مصر، ایران، ترکیه، فرانسه، امارات متحده عربی و همچنین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی گفت‌وگوهایی داشته است.

به گفته رئیس‌جمهوری برزیل، مذاکرات با رهبران چین، آفریقای جنوبی و قطر نیز برنامه‌ریزی شده است. وی تصریح کرد: من با همه صحبت می‌کنم تا سه چیز را به دست بیاورم. اول از همه، تضمین کریدور بشردوستانه تا مردم بتوانند آب، غذا و دارو دریافت کنند. حصول اطمینان از اینکه کمبود برق در بیمارستان ها وجود ندارد تا مردم بتوانند درمان شوند و همچنین اطمینان حاصل شود که دیگر هیچ کودکی نمی‌میرد.

وزیر خارجه برزیل نیز روز سه شنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت سازمان ملل که کشورش در ماه جاری اکتبر ریاست این نهاد را برعهده دارد و نیز قطعنامه‌ای را برای «وقفه‌های بشردوستانه» در میانه درگیری‌های گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل ارائه کرد اما با وتوی آمریکا مواجه شد، در سخنانی گفت: من خواهان آزادی همه گروگان‌های غیرنظامی غزه بدون قید و شرط هستم. تشدید خشونت در غزه غیر قابل قبول است و ما همچنین با تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه مخالفیم.

وی افزود: اسرائیل باید تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی خود از جمله در بیت المقدس شرقی را متوقف کند. خطر گسترش بحران غزه به سایر نقاط منطقه وجود دارد.

رئیس‌جمهوری برزیل در نخستین واکنش‌ها به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی اعلام کرد: من بار دیگر بر رد تروریسم به هر شکل آن تاکید می‌کنم. برزیل از هیچ تلاشی برای جلوگیری از تشدید درگیری‌ها، حتی در دوران ریاست شورای امنیت سازمان ملل متحد دریغ نخواهد کرد.

داسیلوا در راستای راهکار دو دولتی سازمان ملل، از جامعه بین‌الملل خواست تا فوراً مذاکرات بین فلسطین و اسرائیل برای حل‌وفصل مناقشه از طریق وجود کشور فلسطین در همزیستی مسالمت‌آمیز با همسایه‌اش در مرزهای امن برای هر دو طرف را از سر بگیرد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز