۳ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

پولیتیکو نوشت؛

حمایت نامزد حزب جمهوری‌خواه از خروج آمریکا از ناتو و سازمان ملل

حمایت نامزد حزب جمهوری‌خواه از خروج آمریکا از ناتو و سازمان ملل

نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 آمریکا، خروج این کشور از ناتو به همراه ارزیابی مجدد عضویتش جهت ماندن در سازمان ملل را اقدامی «عاقلانه» توصیف کرد.

به گزارش نگاه نو به نقل از «پولیتیکو»، «ویوک راماسوامی» یکی از نامزد‎های ریاست‌جمهوری حزب جمهوری‌خواه آمریکا عنوان کرد که خروج آمریکا از ناتو «ایده معقولی» است و بهتر است در مورد این موضوع آیا آمریکا باید همچنان به عضویتش در سازمان ملل ادامه دهید یا خیر، یک «بازنگری» صورت بگیرد.

راماسوامی، سیاستمدار تازه‌کار هندی تبار در آمریکا از ایده «دونالد ترامپ»رئیس جمهور سابق آمریکا، برای خارج شدن ایالات متحده از ائتلاف نظامی فراآتلانتیک یا همان ناتو حمایت کرد با این حال متعهد نشد در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به صورت قطعی این ایده را دنبال کند.

وی در پاسخی کوتاه به پولیتیکو ایده خروج از ناتو را کاملا منطقی و معقول دانست. با این حال جزئیات بیشتری در مورد چرایی و چگونگی حمایت از این ایده مطرح نکرد. وی در مورد ارزیابی مجدد حضور آمریکا در سازمان ملل نیز صحبت کرد و بدون توضیحات بیشتر در باب این موضوع نیز خواستار بررسی آن شد.

اظهارات وی مشخص می کند که به عنوان یکی از نامزدهای حزب جمهوری‌خواه در حال بررسی تغییرات رادیکالی در عرصه سیاست خارجی ایالات متحده است، تغییراتی که منجر به خروج آمریکا از اتحادها و نهادهایی می‌شود که پس از جنگ جهانی دوم به تاسیس آنها کمک کرده است.

پولیتیکو در این رابطه نوشته است که موضع راماسوامی نشان دهنده این است که حداقل دو نفر از چهار نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه یعنی او و دونالد ترامپ در این موضوع که ماندن در چنین سازمان‌هایی برای اهداف سیاست خارجی آمریکا مفید است یا خیر، تردید دارند.

مواضع راماسوامی تاکنون به گونه‌ای پیش رفته است که در برابر دخالت آمریکا در موضوعات بین‌المللی مقاومت می‌کند. او حتی خواستار کاهش تعهدات آمریکا در قبال اوکراین و رژیم صهیونیستی است.

راماسوامی در همین رابطه از قانون گذاران کنگره آمریکا خواسته است تا به پیشنهاد بسته کمکی درخواستی ۱۰۶ میلیارد دلاری جو بایدن برای حمایت مالی و نظامی از اوکراین و رژیم صهیونیستی رای منفی بدهند.

وی روز شنبه عنوان کرد که حتی کمک آمریکا به رژیم صهیونیستی برای نبرد با حماس بایستی «مشروط» به داشتن طرحی دقیق از سوی این رژیم برای دوران پس از تهاجم زمینی ادعایی‌اش به غزه باشد.

راماسوامی یکی از سه نامزد حزب جمهوری‌خواه است که برای مناظره بعدی ریاست جمهوری این حزب در ماه نوامبر در کنار «نیکی هیلی»سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و «ران دی سانتیس»فرماندار فلوریدا واجد شرایط است.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز