۲ آبان ۱۴۰۲
کپی شد!

ناصر کنعانی:

ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه است

ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه بر اساس دکترین امنیت دسته جمعی بومی و معتقد به ظرفیت و توان مؤثر کشورهای منطقه برای حل و فصل مشکلات و بحران‌ها، امنیت و ثبات پایدار برای تأمین منافع مشترک و توسعه و پیشرفت جمعی است.

به گزارش نگاه نو، نخستین نشست وزرای خارجه فرمت منطقه‌ای ۳+۳ روز دوشنبه اول آبان ماه در تهران و با حضور وزاری خارجه ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ترکیه در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و به میزبانی حسین امیرعبداللهیان برگزار شد.

فرمت ۳+۳ شامل سه کشور قفقاز جنوبی (آذربایجان، ارمنستان و گرجستان) و سه کشور همسایه با این منطقه شامل روسیه، ترکیه و جمهوری اسلامی ایران است که البته در نشست دیروز وزیر خارجه گرجستان (به دلیل مسائل و اختلافاتی که با روسیه دارد) شرکت نکرد. پیش از این نشست ۳+۳ در تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ و در سطح معاونان وزرای خارجه و البته بدون حضور گرجستان در مسکو برگزار و در آن نشست «علیرضا حقیقیان» دستیار وزیر و مدیرکل اوراسیای وزارت امور خارجه شرکت کرده بود.

این نشست در شرایطی برگزار شد که در منطقه غرب آسیا و در غزه شاهد حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع غزه هستیم.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (سه‌شنبه) دوم آبان ماه در همین خصوص عنوان کرد: در حالی که آمریکا همراه با برخی متحدانش با حمایت تمام عیار از رژیم شرور صهیونیستی در حال تشدید جنگ افروزی، بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه هستند، تهران میزبان دومین نشست سازوکار منطقه‌ای ۳+۳ تحت عنوان «نوبت صلح، همکاری و پیشرفت در قفقاز جنوبی» با حضور وزرای امور خارجه کشورهای آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و روسیه بود.

وی افزود: ایران ستون و لنگر ثبات و امنیت در منطقه بر اساس دکترین امنیت دسته جمعی بومی و معتقد به ظرفیت و توان مؤثر کشورهای منطقه برای حل و فصل مشکلات و بحران‌ها، امنیت و ثبات پایدار برای تأمین منافع مشترک و توسعه و پیشرفت جمعی است.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرد: پیگیری این راهبرد در جای جای منطقه می‌تواند بدون مداخلات سودجویانه بازیگران فرامنطقه‌ای، تأمین کننده منافع کشورها و توسعه پایدار منطقه ما باشد.

نظر شما

صفحات اجتماعی انتخاب سردبیر آخرین اخبار کاریکاتور عکس روز